خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری:

کمبود آب و برق در قزوین تا نیمه شهریور ادامه دارد/ ورود دو حلقه چاه به مدار برای کاهش کمبود آب

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۳۴۶

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: بخشی از قطعی آب شهر قزوین به دلیل کمبود برق و خاموشی پمپ‌های چاه بوده و طی روزهای آینده وضعیت نسبت به روزهای گذشته بهتر می‌شود؛ البته روند کمبودها تا نیمه شهرزیور ماه ادامه دارد.

قدرت الله مهدیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به قطعی آب و برق در استان گفت: استان قزوین حدود 33 تا 34 درصد کمبود بارش  داشت، در سطح کشور نیز این میزان حدود 50 درصد بود و خشکسالی سال جاری در 50 سال گذشته بی سابقه بوده؛ از این رو در تامین آب و برق مشکلاتی بوجود آمده است.  

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین ادامه داد: اولویت ما در استان تامین آب شرب و برق مناطق مسکونی است؛ دستگاه‌های ذی‌ربط و آب و برق درحال تلاش هستند تا مردم استان اذیت نشوند و کوتاهی صورت نگرفته؛ ضمن اینکه طی چند جلسه در مدیریت بحران نیز وظایف و ماموریت‌هایی برای آن‌ها تعریف شده است.

وی ابراز کرد: پیش از اینکه نیروگاه بوشهر از مدار خارج شود در سطح کشور  سه تا پنج هزار مگاوات کمبود برق وجود داشت که بین استان‌ها تقسیم می‌شد تا صرفه جویی در تمام مناطق بوده و صرفا در مناطق خاصی خاموشی نداشته باشیم.

این مقام مسئول افزود: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در استان بخشی از خاموشی‌ها در بخش صنعت و کشاورزی است و قطع برق مناطق مسکونی حربه آخر ما بوده و تا جای ممکن خاموشی را به سمت مناطق مسکونی نمی‌بریم.

وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه تعدادی از چاه‌ها در خارج از شهر قرار دارند با اداره برق هماهنگ شده تا قطعی در محل چاه‌ها نداشته باشیم تا مشکل کمبود و قطعی آب کاهش پیدا کند؛ چرا که بخشی از قطعی آب به این دلیل رخ داد بود و از دیروز این موضع مدیریت شده است.

مهدیخانی گفت:  شهر قزوین طی روزهای گذشته با کمبود آب مواجه بود و علی رغم اینکه این موضوع به طور کامل رفع نشده با تدابیر اتخاذ شده وضعیت نسبت به روزهای گذشته بهتر شده است.

وی اظهار کرد: درحال تلاش هستیم تا طی یک تا دو هفته آینده دو چاه جدید به مدار وارد شده و بخشی از مشکل آب شرب حل شود؛ البته عمده مشکل ما در شهرستان قزوین است و در سایر شهرستان‌ها مشکل در این حد نیست.

مدیرکل مدیرت بحران استانداری قزوین ادامه داد: پیش بینی می‌شود تا 15 شهریور این رویه ادامه داشته باشد؛ البته شدت کمبودها و قطعی‌ها کاهش می‌یابد؛ اوج گرما از 20 تیر تا 5 مرداد است و با مدیریت وضعیت بهتر شود.

وی عنوان کرد: برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته تا قطعی آب و برق مدیریت شده و تمام روزها در یک منطقه شاهد قزعی نباشیم ؛ البته سعی بر این است که قطعی نداشته باشیم ولی به هر حال با توجه به شرایط کمبود بارش‌ها و کمبود آب آب کم فشار خواهیم داشت.

مهدیخانی گفت: این آمادگی در استان وجود دارد و پیش بینی شده تا درصورت قطعی آب با تانکر آبرسانی صورت گیرد؛ این اتفاق مختص قزوین نیست و در استان‌هایی مانند اصفهان نیز چنین مشکلی بروز پیدا کرده است.

وی گفت: رسانه‌ها می‌توانند در اطلاع رسانی و مصرف بهینه تاثیرگذار باشند؛ از مردم استان نیز درخواست داریم همراهی لازم را داشاته باشند تا  از این مرحله عبور کنیم؛ در این راستا خاموش کردن حتی یک لامپ در هر خانه و استفاده از دور کند کولر دارای اهمیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز