خبرگزاری کار ایران

برگزاری نخستین جشنواره استعدادیابی تیراندازی با کمان سنتی در سبزوار

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۳۲۵

رئیس هیأت تیراندازی با کمان سبزوار گفت: نخستین جشنواره استعدادیابی تیراندازی با کمان سنتی در شهرستان سبزوار به عنوان قطب رشته ورزشی "کمان سنتی" خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرضیه آتش افروز در این خصوص افزود: با توجه به جایگاه سبزوار در رشته کمان سنتی و علاقه‌مندان زیاد به این رشته ورزشی، طرح استعدادیابی تیراندازی با کمان سنتی با همکاری آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان شهرستان سبزوار به مناسبت دهه کرامت برگزار شد.

وی اضافه کرد: شهرستان سبزوار مدال آوران زیادی در رشته کمان سنتی دارد و هم اکنون حدود  ۳۰ کماندار حرفه ای در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در ۲ گروه مردان و زنان در این شهرستان فعالیت دارند.

رئیس هیات تیراندازی با کمان سبزوار گفت: با وجود این که سبزوار به عنوان قطب رشته ورزشی "کمان سنتی" در خراسان رضوی شناخته می‌شود اما ورزشکاران کماندار این شهرستان با مشکل نبود یا کمبود تجهیزات خاص این رشته ورزشی رو به رو هستند.

آتش افروز افزود: در رشته ورزشی تیراندازی با کمان، ساده ترین نوع کمان، کمان سنتی است و کمان‌های ریکرو، کراسبو و کامپوند از دیگر کمان‌های این رشته هستند و مسابقات کمان به طور گسترده در جشنواره‌های مختلف برگزار می‌شود که شرکت کنندگان با کمان‌ها و لباس‌های محلی خود در آن شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز