خبرگزاری کار ایران

همزمان با موج جدید انتشار کووید ۱۹ در جنوب کشور مطرح شد؛

ادامه‌ی نگرانی‌ها از کمبود واکسن کرونا/ ضرورت افزایش سهمیه استان‌های جنوبی و شرقی/ واکسیناسیون تمامی افراد ۶۰ سال تا پایان ماه

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۹۸۹

دبیر ستاد مبارزه با کرونای استان بوشهر گفت: تاکنون 50 هزار دوز واکسن کرونا به استان بوشهر ارسال شده که از این میزان 45 هزار دوز آن توزیع و تزریق شده و مابقی نیز در سطح شهرستان‌ها در حال توزیع است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در روزهای اخیر شایعات زیادی درباره کمبود و یا حتی نبود واکسن کرونا در کشور و همچنین در  استان بوشهر شنیده شد که با شیوع دوباره  موج جدید این ویروس، نگرانی‌ها نیز افزایش داشت.

در همین حال طی روزهای گذشته دولت از ورود محموله جدیدی از واکسن کرونا به کشور خبر داد  که شاید از نظر تعداد اندک باشد اما بارقه‌ای از امید را برای ریشه‌کن کردن این بیماری درسطح کشور ایجاد کرده است. 

خبرهای متعددی نیز از تولید نمونه‌های داخلی در سطح کشور شنیده شده که هنوز توزیع عمومی هیچیک از این واکسن‌ها آغاز نشده است.

انتظار می‌رود با توجه به روند افزایشی تعداد بیماران در  روزهای اخیر و بالارفتن آمار فوتی‌ها بخصوص در سطح استان بوشهر، ستاد ملی مبارزه با کرونا، خارج از فضای سیاسی و انتخاباتی فعلی، تدابیر لازم را برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون عمومی هموطنان بکار گیرد.

 ورود محموله جدید واکسن به بوشهر در هفته آینده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در گفتگو با ایلنا گفت: تاکنون ۵۰ هزار دوز واکسن کرونا به استان بوشهر ارسال شده و با مساعدت وزارت بهداشت در هفته آینده تعداد قابل توجهی واکسن جدید وارد استان خواهد شد که با توجه به اینکه وضعیت بیماری کرونا در استان‌های جنوبی و شرقی کشور در حال تشدید است، تصمیم گرفته شده تا توزیع میزان واکسن در این استان‌ها افزایش و در بازده زمانی زودتری نیز این کار صورت پذیرد. انتظار ما این است که تمام افراد بالای ۶۰ سال در ماه آینده واکسن را دریافت کنند.

سعید کشمیری، در خصوص نحوه اطلاع‌رسانی به هم استانی‌ها جهت حضور در مراکز معین شده و تزریق واکسن کرونا گفت: شماره تلفن افراد از طریق اطلاعات درج شده در سامانه سیب و پرونده الکترونیک آن‌ها ثبت شده است، ضمناً یک فراخوان نیز در این خصوص داده شده تا افراد بالای ۷۰ سال که پرونده نداشته‌اند به سایت وزارت بهداشت مراجعه کرده و ثبت نام کنند و در حال حاضر نیز در حال تزریق دوز دوم واکسن اغلب این افراد هستیم و ضمناً پس از گذر از این مرحله، تزریق واکسن به افراد بالای ۶۵ سال آغاز خواهد شد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونای استان بوشهر از استقبال ۸۰ درصدی هم استانی‌ها برای مراجعه به پایگاه‌های معین و تزریق واکسن کرونا خبر داد و افزود: در بیشتر نقاط استان میزان استقبال از تزریق واکسن کرونا خوب بوده و در بعضی از نقاط که وضعیت خوبی نداشته با مداخلات انجام شده و جلساتی که برگزار می‌شود در حال افزایش میزان استقبال هستیم که امیدواریم با همکاری مردم شاهد افزایش این آمار باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز