خبرگزاری کار ایران

هاشمی شهری در گفت وگو با ایلنا :

ثبت سیاه‌ترین روز کرونایی در سیستان و بلوچستان/16 نفر در شبانه روز گذشته جان‌باختند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۷۹۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سیستان وبلوچستان با بیان اینکه ویروس کرونا در استان سیستان و بلوچستان کماکان روند صعودی دارد گفت: در شبانه روز گذشته متاسفانه 16 نفر از هم استانی های عزیزمان به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان های استان جان خود را از دست داده اند و این برای اولین بار در طی 16 ماه گذشته است که این میزان مرگ و میر در اثر ابتلا به کرونا در استان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد هاشمی شهری با بیان اینکه تعداد مبتلایان و بستری شدگان کرونا در استان نیز حاکی از وخیم بودن وضعیت است گفت: در 24 ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 830 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در استان شناسایی شده است  و بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا در استان سیستان و بلوچستان به 47 هزار و 708 نفر رسید.

وی ادامه داد: با فوت 16 نفر  در شبانه روز گذشته تعداد موارد فوت ناشی از کرونا در استان نیز به هزار و 486 نفر رسید.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان: در حال حاضر 398 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 257 نفر بر اساس آزمایشات دقیق آزمایشگاهی مبتلای قطعی به کرونا است.

هاشمی با بیان اینکه شرایط استان در وضعیت فوق بحرانی است گفت: ابتلای خانوادگی کانون اصلی ویروس کرونا است، متاسفانه شاهد مراجعه خانوادگی افراد مبتلا به کرونا به مراکز درمانی می باشیم که اکثریت آنان نیاز به بستری در بیمارستان ها دارند، تخت های بیمارستانی تقریبا تکمیل شده است، برای بستری بیماران جدید مبتلا به کرونا مجبور به استفاده از سایر بخش های بیمارستان ها هستیم.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان کمترین میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی را دارد گفت:  زدن ماسک به تنهایی نمی تواند ایمنی را بوجود آورد، لازم است مردم علاوه بر استفاده از ماسک تمام توصیه های پیشگیرانه شامل حفظ فاصله اجتماعی، تهویه مناسب هوا در اماکن سربسته و شلوغ، پرهیز از شرکت در دورهمی خانوادگی، رعایت بهداشت فردی و... را رعایت کنند و در اجرای محدودیت‌های کرونایی همراهی کامل را با مسئولان داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز