خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خبر داد:

عدم همخوانی شاخص محیط‌بانان با مناطق تحت حفاظت در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۷۵۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شاخص محیط‌بانان در استان مرکزی با مناطق تحت حفاظت شده در این خطه همخوانی ندارد و در این راستا باید راهکارهای مناسبی را اندیشید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا میرزایی به مناسبت روز ملی محیط بان افزود: اکنون به ازای هر 8000 هکتار مناطق تحت حفاظت در استان مرکزی تنها یک محیط‌بان وجود دارد. این در حالی است که بر اساس استاندارد جهانی، هر یکهزار هکتار عرصه یک نفر محیط بان نیاز دارد، اما این استان در شاخص مذکور با استانداردها فاصله زیادی دارد.

وی ادامه داد: کمبود محیط بانان در استان مرکزی مشهود است و تلاش برای جبران این نقیصه آغاز شده است. در این راستا دوربین‌های نظارتی و سیستم پهپاد در مدیریت و پایش عرصه‌های طبیعی استان بهره‌گیری شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: قانون حمایت از محیط‌بانان امری ضروری است و تصویب نهایی این قانون نقطه عطفی در اشاعه و اختیارات حوزه حفاظت محیط زیست است. محیط‌بانان تا پیش از تصویب این قانون برای بکارگیری سلاح مشکلاتی داشتند و کاستی هایی وجود داشت، اما با حمایت نمایندگان مجلس این قانون پس از سالها تصویب شد که امید است با توفیقات خوبی همراه باشد.

میرزایی تصریح کرد: سیاست راهبردی سازمان حفاظت محیط‌زیست در این حوزه تحقق 80 میلیون محیط‌بان و نیازمند دغدغه‌مندی، تعهد و مشارکت تمام مردم و مسئولان است که در استان مرکزی با همراهی جوامع بومی اطراف مناطق تحت مدیریت و سمن‌های زیست محیطی و مسئولان این امر در حال تحقق است.

وی بیان داشت: محیط‌بانان با وجود کمبود امکانات، تجهیزات و در شرایط کاری بسیار سخت، در برابر متخلفان و متجاوزان به طبیعت و محیط‌زیست، قاطعانه ایستاده‌اند و حفاظت و حراست از گونه‌های ارزشمند گیاهی و جانوری را برعهده دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تأکید کرد: محیط‌بانان کشور دلیرمردانی هستند که در شرایط ناگوار اقلیمی و طاقت فرسا، از عرصه‌های طبیعی ایران زمین پاسداری می‌کنند و تاکنون 145 شهید محیط‌بان و 377 جانباز از این قشر تقدیم شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز