خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان خبرداد:

کشف بیش از 15 هزار تن گوشت غیربهداشتی در مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۷۴۰

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 15 هزار و 672 کیلوگرم فرآورده گوشت سفید و قرمز غیر بهداشتی در این استان کشف شده و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن شانقی افزود: در این بازه زمانی 257 رأس لاشه دام در کشتارگاه‌های استان مرکزی به‌ دلیل بیماری از چرخه مصرف انسانی خارج شد. همچنین در این مدت 90 هزار و 478 قطعه طیور نیز در کشتارگاه‌های استان مرکزی غیرقابل مصرف تشخیص داده شد و از مصرف انسانی خارج شد.

وی ادامه داد: این فرآورده‌ها در جریان 25 هزار و 57 مورد بازرسی از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه محصولات دامی استان مرکزی کشف شده و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است. در این راستا 42 واحد متخلف در این بازرسی‌ها به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اظهار داشت: همچنین در این مدت 392 نمونه‌برداری برای انجام آزمایش‌های ادواری محصول نهایی فرآورده‌های خام دامی و پایش باقیمانده‌های آنتی‌بیوتیک در مرغداری‌های گوشتی انجام شده‌ است.

شانقی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 18 هزار و 740 تن گوشت سفید و قرمز در کشتارگاه‌های دام و طیور استان مرکزی تولید شده‌ است. با نظارت اداره کل دامپزشکی استان 64 هزار و 991 راس دام سبک و سنگین با رشد 50 درصدی در کشتارگاه‌های دام استان مرکزی کشتار شد.

وی بیان داشت: همچنین در این بازه زمانی 3040 تن گوشت قرمز در کشتارگاه‌های دام استان استحصال شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 95 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تأکید کرد: همچنین در این مدت 7 میلیون و 460 هزار قطعه طیور در کشتارگاه‌های استان مرکزی کشتار شد و از این میزان 15 هزار و 700 تن گوشت مرغ با کشتار این میزان طیور در کشتارگاه‌های استان استحصال شد.

شانقی ابراز داشت: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در خصوص فرآورده‌های خام دامی مراتب را با تماس با شماره تلفن 1512 سامانه پاسخ‌گویی به شکایات مردمی اطلاع رسانی کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز