خبرگزاری کار ایران

چهار شهر آذربایجان شرقی در تنش آبی قرمز/ کاهش 25 درصدی باران در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۶۸۴

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: امسال به دلیل کاهش ۲۵ درصدی بارندگی ها، پنج شهر تبریز، مرند، میانه، بستان آباد و سهند در تنش آبی قرمز قرار دارند و برای پیشگیری از مشکل قطعی آب، صرفه جویی در کل استان به خصوص در این شهرها ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، علیرضا ایمانلو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم استان در طول شبانه روز ۷۰ لیتر مازاد بر الگوی مصرف آب دارند، گفت: اگر ۱۰ تا ۱۵ درصد صرفه جویی در مصرف آب داشته باشیم مشکلی در تابستان پیش رو نخواهیم داشت و آب نیز قطع نمی‌شود.

وی افزود: میانگین مصرف آب در کشور ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است در حالی که در آذربایجان شرقی میزان مصرف شبانه روز به ۲۲۰ لیتر رسیده و ۷۰ لیتر مصرف اضافی داریم.

وی خاطرنشان کرد: امسال به دلیل کاهش ۲۵ درصدی بارندگی‌ها، پنج شهر تبریز، مرند، میانه، بستان آباد و سهند در تنش آبی قرمز قرار دارند و برای پیشگیری از مشکل قطعی آب، صرفه جویی در کل استان به خصوص در این شهرها ضروری است.

ایمانلو با اشاره به اینکه برای تامین آب شرب کلانشهر تبریز مجبور به حفر چاه می شویم، گفت: تاکنون حدود ۹۰ میلیارد تومان برای حفر چاه در کلانشهر تبریز هزینه کرده ایم.

وی افزود: حفر چاه علاوه بر هزینه حدود سه میلیارد تومانی برای هر چاه باعث به خطر افتادن منابع زیرزمینی می شود.

ایمانلو با اشاره به اینکه اقدامات مختلفی برای تامین آب در استان انجام داده ایم، افزود: از جمله مهمترین اقدامات می توان به اصلاح خظ نهند و همچنین اصلاح شبکه های آبرسانی اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی افزود: یکی از اصلی‌ترین دلایل قطعی آب به قطع برق مربوط می‌شود چراکه قطعی برق باعث خاموش شدن پمپ‌های آب و در نتیجه قطعی چندساعته آب شُرب می‌شود.

وی ادامه داد: برای حل مشکل کمبود آب تبریز باید انتقال آب ارس به تبریز عملیاتی شود.

ایمانلو گفت: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به ۶۵ شهر و ۱۵۰۰ روستای استان خدمات ارائه می‌دهد و جمعیت تحت پوشش این شرکت بیش از چهار میلیون نفر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز