خبرگزاری کار ایران

سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی در شبکه آبرسانی همدان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۶۳۲

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد تومان در استان به منظور توسعه شبکه آبرسانی و تامین زیرساخت‌ها خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، سید هادی حسینی بیدار با اشاره به اینکه ۶۹ درصد از مشترکان خانگی در شهر‌های استان بیشتر از الگوی مصرف دارند، افزود: میزان مصرف آب شهر همدان امسال حدود ۶ میلیون مترمکعب نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت سد اکباتان به ۱۹ میلیون مترمکعب کاهش یافته به‌طوری که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۳۵ میلیون مترمکعب بود.

حسینی بیدار اظهار داشت: کاهش بارندگی در سال آبی امسال در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است و متوسط بارندگی استان در سال آبی امسال نزدیک به ۲۳۳ میلی‌متر است که این میزان نسبت به مدت مشابه ۴۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد همچنین در حوزه آبرسانی هم حدود ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد در روستا‌های استان در حال اجراست.

وی یادآور شد: ۳۶ روستای استان به‌دلیل خشک شدن چشمه‌ها و محدود بودن منابع آب زیرزمینی، با استفاده از تانکر‌های سیار آبرسانی می‌شوند.

این مسئول افزود: با بهره‌برداری از خط انتقال آب سد تالوار به همدان، ۵۰ میلیون مترمکعب از آب شهرستان‌های همدان، بهار و کبودرآهنگ با ظرفیت یک‌هزار و ۶۰۰ لیتر در ثانیه از این طریق تامین خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز