خبرگزاری کار ایران

نیمی از تاسیسات اقامتی و گردشگری خراسان رضوی تعطیل است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۵۹۵

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: درصد اشغال واحد‌های اقامتی مشهد در ایام دهه کرامت ۵۰ تا ۶۰ درصد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، یوسف بیدخوری گفت: درصد اشغال واحد‌های اقامتی مشهد در ایام دهه کرامت ۵۰ تا ۶۰ درصد است، البته کماکان تقریبا نیمی از تاسیسات اقامتی گردشگری تعطیل است و در واقع درصد اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۲۵ تا ۳۰ درصد می‌رسد.

وی افزود: میانگین درصد اشغال در هتل‌ها از ابتداء فروردین ۱۴۰۰ تا ۱۵ خرداد برای تخت‌ها ۴۲.۷ درصد و برای اتاق ۳۸.۹ درصد است. میانگین ضریب اشغال در هتل آپارتمان‌ها برای تخت ۳۱.۹ درصد و برای اتاق ۳۷.۵ درصد است. میانگین ضریب اشغال در مهمان‌پذیر‌ها برای تخت ۳۱.۶ درصد و برای اتاق ۴۱.۴ درصد است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به درصد اشغال واحد‌های اقامتی در دهه کرامت ادامه داد: میانگین ضریب اشغال در هتل‌ها برای تخت ۷۲.۸ درصد و برای اتاق ۶۴.۵ درصد است. میانگین ضریب اشغال در هتل آپارتمان‌ها برای تخت ۵۱.۱ درصد و برای اتاق ۵۶ درصد است. میانگین ضریب اشغال در مهمان‌پذیر‌ها برای تخت ۵۲.۸ درصد و برای اتاق ۶۱.۳ درصد است.

بیدخوری با اشاره به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در واحد‌های اقامتی بیان کرد: نظارت‌ها کماکان ادامه دارد و همکاران ما در معاونت گردشگری اداره‌کل میراث استان و مشهد بازدید‌های مستمر دارند. از طریق حوزه جوامع حرفه‌ای گردشگری نیز به طور جداگانه بازدید و نظارت صورت می‌گیرد. واحد‌های اقامتی در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وضعیت خوبی دارند و تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر عدم رعایت دستورالعمل‌ها در تاسیسات گردشگری مشاهده نشده است.

وی درمورد وضعیت اقامت موقت در پارک‌ها و کمپ‌های مشهد تصریح کرد: اقامت موقت و برپایی چادر در پارک‌ها و کمپ‌ها به خصوص دو کمپ زائر پذیر باباقدرت و غدیر ممنوع است. همچنین تمام مهمانسرا‌های دولتی تعطیل هستند و اجازه پذیرش مسافر ندارند. مدارس نیز بر اساس مصوبات ستاد اجرای خدمات سفر مجوز پذیرش مسافر نداشتند. در حال حاضر با توجه به اینکه واحد‌های بازگشایی شده درصد اشغال بالایی ندارند، امکان پذیرش مسافر در مشهد وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز