خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری البرز:

پرونده‌ای برای تخلف تعاونی مسکن میزان محسنین تشکیل نشد/ ایجاد ۷هزار اشتغالزایی با رفع موانع شهرک صنعتی شیخ آباد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۲۷۵

رئیس دادگستری کل استان البرز با اشاره به مجموع ۷۲۹ هزار و ۶۶۳ فقره پرونده دادگستری البرز گفت: در سال گذشته ۲۹۷هزار و ۲۴۴ پرونده وارد دادگستری شده که میانگین رسیدگی پرونده ها ۲۲ درصد بود و این درحالی است که این میزان در کشور، ۱۲درصد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، حسین فاضلی هریکندی امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد با اشاره به انتخابات جمعه گذشته، گفت: با وجود فضا سازی "رای بی رای" اما انتخابات در استان البرز با کمترین حاشیه به اتمام رسید.

رییس دادگستری البرز با اشاره به نظارت ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در استان، گفت: در ارتباط با دستکاری لیست شوراهای اسلامی شهر و روستا، گزارشی ارسال نشده اما قطعا در صورت اعلام، پیگیری خواهد شد.

وی افزود: بیشترین تخلفات مربوط به روز انتخابات و در ارتباط با خرید و فروش رای بود که از شهرستان های کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد و فردیس، گزارشاتی ارائه شد.

وی افزود: با توجه به تعداد صندوق ها آمار قابل ملاحظه ای از تخلفات دیده نشد و تنها ۳۰ متخلف، بازداشت شدند که تعدادی از این افراد با تامین قرار آزاد و مابقی بازداشت هستند اما تصمیم گیری در مورد ابطال آرا و یا اقدامات دیگر بر عهده دستگاه های ذیربط خواهد بود.

فاضلی هریکندی در ارتباط با وضعیت تعاونی مسکن "میزان محسنین" و احتمال تخلف در اتحادیه مسکن قوه قضائیه استان البرز، گفت: تخلف و جرم، زمانی دنبال می شود که پرونده قضایی تشکیل شود. "میزان محسنین" امتیاز اعطای زمینی بود که به تعاونی مسکن دادگستری استان البرز تعلق گرفت، اظهار داشت: در این ارتباط، تعداد مشخصی تعاونی تشکیل شده است و ساخت واحدهای مسکونی شروع شد. با توجه به مطالبات پرسنل دادگستری البرز، ریاست قوه قضایی درخواست گزارش داشت که از طرف دادگستری استان ارائه شد.

فاضلی ادامه داد: در سال گذشته مذاکراتی برای حل و فصل مشکلات و اعطای این امتیاز به سایر پرسنل در استان، انجام شد و ریاست قوه این پرونده را به دادستانی کل ارجاع داد که باید پس از تصمیم گیری نهایی به مجموعه استان ابلاغ شود.

فاضلی در مورد مشکلات جاری بیمارستان امام خمینی کرج گفت: واگذاری این بیمارستان در آخرین مزایده در سال ۹۸ انجام شد ولی تعهدات آن عملیاتی نشد و همچنان شاهد اعتراضات پرسنل هستیم لذا دادخواست از طرف بنیاد شهید پیگیری شد. 

وی افزود: سازمان همیاری و بنیاد با توجه به مشکلات واگذاری، دادخواستی مطرح کردند که در دادگاه‌های حقوقی مبنی بر مزایده و ابطال واگذاری مطرح شد که در دادگاه تجدیدنظر حکم آن نیز صادر و تحویل سازمان همیاری و بنیاد شهید شده و توافقاتی صورت گرفته. در حال حاضر، بنیاد شهید اداره این بیمارستان را دنبال کرده و حقوق پرسنل را نیز پرداخت می کند.

فاضلی در مورد حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی گفت: حل مشکل شهرک صنعتی شیخ آباد از دیگر مواردی بود که با حضور و نظارت‌ دادگستری، پیگیری شد. این شهرک با ۲هزار واحد صنفی و تولیدی به صورت نیمه کاره رها شده بود که مانع استفاده خدمات عمومی بود لذا با دخالت قضایی، ضمن ابطال اسناد رسمی به صورت ویژه در دادگاه تجدید نظر، موانع برطرف شد. این اقدام ۷هزار اشتغالزایی به دنبال خواهد داشت.

فاضلی با اشاره به مجموع ۷۲۹ هزار و ۶۶۳ فقره پرونده دادگستری البرز گفت: در سال گذشته ۲۹۷هزار و ۲۴۴ پرونده وارد دادگستری شده که میانگین رسیدگی پرونده ها ۲۲ درصد بود و این درحالیست که این میزان در کشور، ۱۲درصد است.

فاضلی به برخی دیگر از اقدامات دادگستری اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به نزدیکی تهران و خوش آب و هوایی استان، در ارتباط با تغییر کاربری اراضی شاهد سوء استفاده سودجویان هستیم. در سال ۹۹ با رشد ۲۱درصدی نسبت به مدت ۵ سال گذشته با توجه به اقدامات دادگستری کل البرز حدود ۳ هزار و ۸۷۳ هکتار رفع تصرف اراضی کشاورزی صورت گرفت و این در حالی بود که اقدامات مشابه داگستری وقت در این حوزه از سال ۹۴ تا ۹۸ حدود ۳هزار و ۱۹۷ هکتار بود.

رئیس دادگستری البرز در ادامه به ارتکاب جرائم در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت امنیت مردم، جرائم خاص شامل ۳دسته از جرائم شامل انواع سرقت، قتل و منازعات عمومی است که مشمول جرائم ویژه می شود که با حداکثر مجازات و حداقل بخشودگی دنبال خواهد شد.

وی افزود: در سال ۹۹ آمار سرقت به عنف با کاهش ۲۵درصدی نسبت به سال ۹۸ همراه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز