خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور بانوان استانداری عنوان کرد:

لزوم توجه بانوان تحصیلکرده قزوین به کارآفرینی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۲۰۹

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: در استان قزوین بانوان نسبت به سایر استان‌ها از وضعیت اشتغال بهتری برخوردار هستند؛ البته این به معنی مطلوب شرایط نیست و لازم است بانوان تحصیلکرده به اشتغالزایی و کار آفرینی توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، صدیقه ربیعی در جلسه کار گروه اقتصادی بانوان که امروز تشکیل شد گفت: در راستای شکل گیری و راه اندازی کسب و کار توجه به مهارت آموزی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید بانوان به این موضوع دقت نظر داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین ادامه داد: کارگروه اقتصادی بانوان باید به گونه‌ای باشد که به عمل منجر شده و بانوان بتوانند از نتایج عملی آن استفاده کنند و اولویت بندی‌ها با رویکرد علمی و مشکلات جامعه هدغ برنامه‌ریزی شود.

وی ابراز کرد: استفاده از ظرفیت بازارهای مجازی در دنیای امروز ضرورت دارد و لازم است دستگاه‌های متولی به این موضوع توجه داشته تا به اشتغال پایدار منجر شود.

این مسئول افزود: در استان قزوین بانوان نسبت به سایر استان‌ها از وضعیت اشتغال بهتری برخوردار هستند؛ البته این به معنی مطلوب شرایط نیست و لازم است بانوان تحصیلکرده به اشتغالزایی و کار آفرینی توجه داشته باشند.    

وی عنوان کرد: طی 10 سال گذشته اشتغال بانوان با رشد خوبی برخوردار بوده؛ اما باید این روند سرعت بیشتری داشته باشد.

ربیعی اظهار کرد: بانوان در رونق تولید نقش قابل توجهی را ایفا می‌کنند و با حمایت از بانوان می‌توان در توسعه اشتغال به جایگاه خوبی رسید.

وی بیان کرد: در استان قزوین شاهد افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار هستیم که نگران کننده است؛ باتوجه به این موضوع توانمند سازی بانوان در بخش اقتصاد ضرورت دارد.

ربیعی گفت: ایجاد اشتغال خانگی برای بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ این مشاغل ضمن رشد و توسعه اقتصادی بانوان زمینه رشد و توسعه اجتماعی و فرهنگی را به دنبال دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز