خبرگزاری کار ایران

معاون میراث‌فرهنگی قزوین:

فاز‌سوم کف‌سازی محوطه دولتخانه‌صفوی قزوین آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۱۵۵

معاون میراث‌فرهنگی قزوین از آغاز فاز سوم کف‌‌سازی محوطه دولتخانه‌صفوی در مساحت 800 متر مربع خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی قزوین، احسان نورانی با اشاره به کف سازی دولتخانه صفوی گفت: فاز اول و دوم این پروژه شامل کف‌سازی بیش از دو‌هزار مترمربع از مجموعه دولتخانه‌صفوی طی دوسال گذشته اجرا شده و مرحله جدید آن شامل کف‌سازی ۸۰۰ مترمربع از محوطه این مجموعه ارزشمند تاریخی تحت نظارت کارشناسان مرمت این اداره کل آغاز شد.

معاون میراث‌فرهنگی قزوین با اشاره به روند اجرای این پروژه اظهارکرد: در این مرحله اقدام‌هایی چون تسطیح و خاک‌برداری، استحکام‌بخشی زمین، گمانه‌زنی، ایجاد تراکم لازم برای کف‌سازی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای جدول سنگی و احداث کانال هدایت آب‌های سطحی، اجرای لوله‌های تاسیسات، کف‌سازی بتنی، اجرای آجرفرش و بندکشی و ساماندهی مجموعه تاسیات اتاقک مربوط به مخابرات مستقر در مجموعه از دیگر اقدامات این پروژه است.

نورانی گفت: مجموعه دولتخانه‌صفوی یادگار پایتختی حکومت صفویه در قزوین است که در دل بافت تاریخی این شهر واقع‌شده و به دلیل وجود آثار ارزشمندی چون سردر عالی‌قاپو، کاخ‌موزه چهلستون، گرند‌هتل، مدرسه امید، مرکز اسناد و کتابخانه که در این مجموعه مستقرشده، یکی از برجسته‌ترین آثار تاریخی استان به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز