خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار :

اقلیم هوایی مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد در حال تغییر است/ کمربند سبز شهرهای استان احداث می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۰۹۰

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تغییر اقلیم هوایی مناطق سردسیری این استان از سردسیری به گرمسیری خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، کیومرث حاجی زاده در نشست کارگروه زیست محیطی  گفت: تغییر اقلیم در مناطق سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته و گرما اکنون مناطق سردسیری را فراگرفته است.

وی با بیان اینکه ممکن است روزی بیاید که بگوییم یاسوج از مناطق گرمسیری است یا سردسیری، اظهارداشت: معضلات زیست محیطی در مناطق سردسیری این استان در حال زیادشدن بوده و بسیاری از چشمه های ما خشکیده است

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: چشمه های آبی در این استان در حال خشک شدن بوده و آب چاه نسبت به گذشته 40 متر پایین تر رفته است.

حاجی زاده با بیان اینکه تنها نتیجه آلودگی های زیست محیطی فقط ایجاد خسارات های فراوان بر طبیعیت است، خاطرنشان کرد: به آمار و میرهای شهرها که نگاه کنیم می بینیم در شهرهای با آلودگی هوا، میزان مرگ و میرها بیشتر از سایر استان های بدون آلودگی است.

وی گفت: پروژه های عمرانی باید با حفظ مسائل زیست محیطی اجرایی شود و پیوست های آنها باید حتما زیست محیطی به همراه داشته باشد.

 معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه یکی از عوامل تشدید بیماری کرونا آلودگی های محیط زیستی است، خاطرنشان کرد: اگر محیط زیست بدرستی مدیریت نشود نتیجه آن گرد و غبارهایی است که امروز می بینیم.

حاجی زاده گفت: کمربند سبز شهرها باید در شهرهای استان اجرایی و اعتبارات بیشتری برای احداث این کمربندها باید به شهرداری ها داده شود.

وی احداث آبشخورها، مخازن آبی برای زمان آتش سوزی ها، خرید پنج دستگاه سنجش آلودگی هوا برای شهرها و نصب سه مانیتور بزرگ بزرگ در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت جهت اطلاع رسانی وضعیت هوا را از اقدامات سالجاری در حوزه زیست محیطی استان کهگیلویه و بویراحمد برشمرد.

حاجی زاده گفت: آتش سوزی و صنایع از دیگر عوامل آلودگی زیست محیطی است و البته در سالجاری رشد 100 درصدی بودجه محیط زیستی را در استان داریم اگرچه بخش عمده ای از آن برای پرداخت حقوق کارکنان هزینه می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز