خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اعلام کرد ؛

سرانه مصرف آب در کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۰۳۷

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه سرانه مصرف آب در کشور ۱۷۰ لیتر در شبانه روز است، گفت: این رقم در کرمانشاه بیش از ۲۲۰ لیتر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،کاکاوند مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: در حال حاضر هزار و ۷۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب در استان کرمانشاه داریم که از این مقدار یکهزار و ۵۰ لیتر مربوط به شهر کرمانشاه است.

وی افزود: مشترکان باید به این باور برسند که با خشکسالی مواجه ایم و اکثر منابع تامین آب شرب در سطح استان با کاهش آبدهی مواجه شده و برخی از چشمه‌ها نیز خشک شده است.

مدیر عامل شرکت آب و‌فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: با بروز خشکسالی و کمبود منابع آب اکنون با تنش آبی مواجه هستیم و اگر شهروندان همچنان استفاده بی رویه از آب داشته باشند وارد بحران آبی خواهیم شد.

کاکاوند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در فصل گرم سال هستیم با روشن کردن کولر‌های آبی حدود ۱۵درصد افزایش مصرف آب خواهیم داشت که درصدی از این افزایش مصرف مربوط به عدم سرویس کولر‌های آبی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برنامه‌ای برای قطعی پیش بینی شده نداریم، گفت: قطعی‌هایی که در شهر کرمانشاه رخ داده مربوط به حوادث و شکستگی خطوط انتقال اب است که بر اثر فرسودگی شبکه رخ می‌دهد که بیشتر این فرسودگی شبکه در منطقه یک کرمانشاه قرار دارد.

کاکاوند ابراز امیدواری کرد شهروندان با تغییر الگوی مصرف حداقل سرانه را به ۱۷۰ لیتر در شبانه روز برسانند تا بتوانیم با کمترین مشکل تابستان ۱۴۰۰ را پشت سر بگذاریم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز