خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد انتخابات استان اعلام کرد؛

فرصت ۴۸ ساعته اعلام شکایت از روند انتخابات شوراها

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۰۰۷

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه فرصت قانونی وصول شکایات شوراها دو روز پس از اعلام انتشار رسمی اسامی منتخبان است؛ گفت: به موجب قانون مرجع بررسی شکایات هیأت های اجرایی هستند که پنج روز فرصت خواهند داشت تا در جلسات مشترک با هیأت های نظارت رسیدگی لازم را انجام و مراتب را صورت جلسه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،جلیل بالایی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به ماده ۵۵ قانون و ۷۰ آیین نامه اجرایی و تبصره های آن اظهار داشت: شکایاتی قابل طرح و بررسی است که نام و نام خانوادگی، نام پدر و آدرس شاکی در آن قید شده باشد.

وی افزود: داوطلبین شوراهای اسلامی روستاها و شهرها باید در فرجه قانونی به ترتیب شکایات خود را به بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها تسلیم کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه فرصت قانونی هیأت‌های اجرایی  برای رسیدگی به شکایت پنج روز اعلام کرد و گفت: در صورت تایید و با پیشنهاد ابطال تمام با بخشی از شعب مراتب به هیأت نظارت فرادستی منعکس و پس از وصول نتیجه مراتب را اطلاع رسانی می‌کند که در صورت تایید صحت برگزاری انتخابات مراتب انتشار آگهی و دو روز دیگر فرصت برای وصول اعتراض به صحت در هیّت نظارت پیش بینی شده است که می بایست ظرف ۱۵ روز بررسی شود.

مدیر کل سیاسی ، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اضافه کرد: اگر هیئت اجرایی و نظارت پیشنهاد ابطال چند شعبه و یا کل انتخابات را داشته باشد به نحوی که در نتیجه انتخابات موثر باشد مراتب به هیئت نظارت استان ارسال و ظرف پنج روز بررسی و اعلام نتیجه می شود.  

وی از همه داوطلبان و سایر شاکیان خواست ضمن تقدیم شکایت در فرصت قانونی ۴۸ ساعته مراتب را از مجاری قانونی پیگیری و  نتیجه نهایی قطعی و لازم الاجراء خواهد بود.

بالایی وجود مراجع بالادستی و بررسی‌های چند باره را ضامن سلامت و اطمینان از صحت روند جریان انتخابات دانست و ابراز امیدواری کرد هیئت های اجرایی و نظارت بر اساس اصول بی طرفی و قانونمداری، نگهبان و پاسدار حقوق انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان و نیز آراء آنان بعنوان حق الناس باشند.

وی از عدم ضرورت و مراجعه به سایر دستگاه ها و استانداری اشاره و گفت: در قانون به صراحت مسئولیت رسیدگی به شکایات را به هیئت های اجرایی سپرده شده که با کسب نظر هیأت های نظارت معتبر و لازم الاجراء خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز