خبرگزاری کار ایران

طی سال گذشته؛

بیش از ۵۳ پرونده قتل در آذربایجان غربی به صلح و سازش ختم شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۹۷۰

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: طی سال گذشته بیش از ۵۳ پرونده قتل در استان با مداخله مردم، دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شده است.

به گزارش ایلنا، ناصر عتباتی در نشست خبری با خبرنگاران و رسانه‌ها به مناسبت گرامی‌داشت هفته قوه قضائیه با اشاره به اهمال و کم کاری برخی از دستگاه‌های اجرایی در حفظ حقوق بیت المال افزود: متاسفانه تمامی مشکلات بر دوش دستگاه قضایی سنگینی می‌کند و در حال حاضر  با کمبود ۴٠٠ قاضی در سطح استان مواجه هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه ویلاهای آنچنانی، چاه‌های غیرمجاز و تغییر کاربری ها بلای جان محیط زیست و فعالیت دستگاه قضایی در اراضی ملی شده است. 

وی به رسیدگی  ۵٠٠ هزار پرونده در دستگاه قضایی استان در سال جدید اشاره کرد و گفت: برنامه پیش‌گیرانه را در دستگاه قضایی شروع کردیم تا از تعداد پرونده ها در دستگاه قضا کاسته شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از عدم آشنایی مردم با حقوق قضایی و عمومی انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت: با همکاری دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی، ارازل و اوباش در استان احساس آرامش نخواهند داشت و بشدت با آنها برخورد می شود. 

وی ادامه داد: پشت میزنشینی یک آسیب جدی برای مدیران است که در دستگاه قضایی به شدت توصیه شده تا مدیران و قضات به صورت میدانی در جریان مشکلات قرار گیرند. 

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی خواستار ترویج فرهنگ گذشت و بالا بردن آستانه تحمل مردمی شد و گفت: بیش از ۵٣ پرونده قتل در سطح استان با مداخله مردم، دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شده است. 

عتباتی به رسیدگی به پرونده های مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: با همراهی سایر دستگاه ها موضوع رسیدگی به پرونده های دستگاه قضایی و نهادهای نظارتی و امنیتی به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است. 

وی تاکید کرد: شایسته نیست مدیر و امانت دار مردم در مسئولیت های خود خیانت کند و به بیت المال دست درازی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز