خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

تعیین قهرمان ایران از دربی سرخ‌های ایران/پرشورها به دنبال سومین جام

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۴۷۸

تیم محبوب دیار آذربایجان برای کسب مقام قهرمانی سوپرجام فوتبال کشور امشب در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف پرسپولیس می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،  دیدار سوپرکاپ فوتبال کشور امشب (یکشنبه) برگزار می‌شود و دو تیم تراکتور و پرسپولیس که در فصل گذشته مقام قهرمانی جام حذفی و لیگ برتر را از آنِ خود کردند، برای تعیین قهرمان قهرمانان مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند. این دیدار از ساعت ۱۹:۵۰ با قضاوت علی صفایی در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

                                                                                             دربی سرخ‌‌پوشان فوتبال ایران

تراکتور درحالی پا به این تک بازی حساس می‌گذارد که پس از چند نتیجه ضعیف در لیگ برتر و حذف زودهنگام از رقابت‌های جام حذفی که مدافع قهرمانی این مسابقات است، بالاخره در دربی آذربایجان به مسیر پیروزی بازگشت و شاگردان رسول خطیبی خود را تا حدودی از فشار انتقادات رهایی دادند.

در آن سو اما پرسپولیسی‌ها مثل چند سال گذشته فرم خوب خود را حفظ کرده و در تمامی‌جام‌های داخلی و خارجی مدعی قهرمانی هستند. هرچند حرف و حدیث درباره موفقیت‌های اخیر تیم یحیی گل‌محمدی زیاد بوده اما باید به عملکرد خوب آن‌ها نیز اذعان کرد جایی که در مسابقات برون‌مرزی درخشان ظاهر شده‌اند.

                                                                                        دوئل آسیایی برای فتح سوپرجام

دو تیم در شرایطی به مصاف هم خواهند رفت که در فصل جاری نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا بوده و موفق شدند به جمع ۱۶ تیم نهائی راه پیدا کنند. البته تراکتوری‌ها دل خوشی از پرسپولیسی‌ها در رقابت‌هایی آسیایی ندارند چراکه تنها شکست حریف می‌توانست به قیمت حذف‌شان تمام شود.

به هرحال این بازی دوئل تمام آسیایی خواهد بود و در روزی که ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری آزادی به دلیل شرایط کرونایی همچنان بدون تماشاگر خواهد بود، باید دید کدامیک از این دو تیم سرخ‌پوش فاتح سوپرجام می‌شود و آیا جام قهرمانان در تهران می‌ماند یا همراه تراکتور به تبریز خواهد رفت؟

                                                                                        ثبات، رنگ تمایز سرخ‌ها

وضعیت تراکتور و پرسپولیس را از چند جنبه می‌توان تحلیل و بررسی کرد بویژه از حیث فاکتور ثبات تیمی‌و به تبع آن، عملکرد در لیگ بیستم و مقایسه نفر به نفر بازیکنان دو تیم که اگر برخورداری از بازیکنان ملی‌پوش مدنظر قرار بگیرد، پایتخت‌نشینان از همه لحاظ شرایط بهتری نسبت به تیم دیار آذربایجان دارند.

برخلاف تیم قرمزپوش تهرانی که چند سالی است ثبات خوبی در تیمش ایجاد کرده و خیلی از کارشناسان نیز این عامل را یکی از دلایل موفقیت این تیم می‌دانند، همرنگ آذربایجانی با ثبات کاملاً بیگانه بوده و حتی درحال حاضر بدون مدیرعامل به کارش در فوتبال کشور ادامه می‌دهد!

                                                                        گل‌محمدی بار دیگر به تیم سابقش رسید

در کنار موفقیت در آسیا، دیگر وجه تشابه تیم‌های تراکتور و پرسپولیس در فصل جاری، اعتماد اجباری! به مربیان جوان داخلی به تاسی از یک قانون من درآوردی است و خطیبی و گل‌محمدی که در جام جهانی ۲۰۰۶ و جام ملت‌های ۲۰۰۷ آسیا در تیم ملی هم‌بازی بودند، هدایت دو تیم را بر عهده دارند.

از سویی باید به دوران حضور یحیی گل‌محمدی در تراکتور هم اشاره کرد. این مربی که از یاران مشترک دو تیم به شمار می‌آید، در شرایطی برابر تیم سابقش قرار می‌گیرد که تنها کارنامه ناکامی‌در روزمه مربیگری‌اش در تبریز به ثبت رسیده و او در لیگ هفدهم پس از نوزده هفته از سرمربیگری تراکتور اخراج شد.

                                                                                   اولین تقابل در سوپرکاپ

این بازی چهارمین بازی سوپرکاپ فوتبال کشور است با این توضیح که این جام پیش‌تر سه بار برگزار و ۵ بار توزیع شده است. در همین خصوص افزودنی است این جام در دو سال گذشته یک بار به دلیل مسائل انضباطی و یک بار نیز با توجه به قهرمانی پرسپولیس در هر دو جام لیگ و حذفی برگزار نشد.

اما مصاف امشب اولین تقابل دو تیم تراکتور و پرسپولیس در رقابت سوپرجام است. تیم تهرانی که در سه دوره پیشین این رقابت‌ موفق به قهرمانی شده و رکورددار است، برای پوکر قهرمانی به میدان می‌رود و تراکتوری‌ها نیز در راستای کسب سومین قهرمانی خود در فوتبال کشور رودرروی حریف صف‌آرایی می‌کنند.

                                                                                امید تراکتور به طلسم‌شکنی با خطیبی

آخرین رویارویی دو تیم در هفته چهاردهم فصل جاری لیگ برتر در تبریز برگزار شد که تراکتور در ورزشگاه خانگی خود مقابل پرسپولیس با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد. این درحالی است که در تقابل آخر سرمربیان دو تیم این رسول خطیبی بود که با آلومینیوم مچ یحیی گل‌محمدی را خواباند.

اما نکته امیدوار کننده برای تراکتوری‌ها این است که آن‌ها آخرین باری که در یک دیدار خارج از خانه موفق به شکست پرسپولیس شدند به دوره قبلی سرمربیگری خطیبی در این تیم برمی‌گردد و اکنون باید دید که آیا سرخ‌پوشان با این سرمربی بومی‌طلسم چندین ساله خود در ورزشگاه آزادی را می‌شکنند یا خیر؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز