خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای همدان خبرداد :

پیشرفت فیزیکی 40 دردصدی سد خرمرود تویسرکان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۳۹۳

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان همدان گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی سد خرمرود تویسرکان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایلنا از همدان، منصور ستوده اظهار کرد: سد خرمرود تویسرکان توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود و پروژه طبق آورده سرمایه‌گذار پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار سرمایه‌ای که می‌آورد در پروژه هزینه می‌شود، عنوان کرد: این پروژه بر اساس مدل مالی که خود دولت تضمین کرده، یعنی سه سال ساخت، ۶ ماه تنفس و سه سال دوره بهره‌برداری با سود ۱۷ درصدی به سرمایه‌گذار تعهد کرده که برگرداند.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان همدان عنوان کرد: تاکنون بالغ بر ۶۰ هکتار از اراضی مربوطه تملک و مابقی نیز در حال انجام است.

ستوده با تصریح بر اینکه در حال حاضر پیمانکار مشغول عملیات حفاری و تزریق، خاکریزی بدنه و همچنین احداث سیستم آبگیری سد است، اعلام کرد: هدف از اجرای این سد تامین آب جهت مصارف صنعتی با ۱.۵ میلیون مترمکعب در سال، مصارف شرب روستایی با ۱.۳  میلیون مترمکعب است.

وی عنوان کرد: سد خرم رود به عنوان یک طرح پایلوت کشوری در حوزه آب به صورت فاینانس داخلی با سرمایه گذاری ۳۱۶ میلیارد تومانی بخش خصوصی در شهرستان تویسرکان در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه مشخصات کلی طرح سد خرم‌ رود شامل ارتفاع ۴۶ متر، عرض تاج ۹ متر، طول تاج ۷۰۰ متر و سطح دریاچه در رقوم نرمال ۶۳.۵ هکتار است، افزود: سیستم‌های تخلیه‌کننده سیلاب، انحراف موقت، تخلیه تحتانی و سیستم آبگیری شرب و کشاورزی از دیگر اجزا پروژه در حال احداث سد خرم‌رود به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز