خبرگزاری کار ایران

معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تأکید کرد؛

فرصت ۶ ماهه دامداران برای ‌تمدید پروانه چرای دام / دامداران در صورت عدم پیگیری مشمول جریمه می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۰۸۴

معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: دامداران دارای پروانه چرای مراتع این استان باید تا 8 آذرماه سال جاری نسبت به تمدید پروانه چرای خود اقدام کنند تا مشمول جریمه و برخورد نباشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قربانعلی فتحی افزود: دامداران دارای پروانه چرا برای مراتع استان مرکزی که دارای بدهی سنواتی هستند در صورتی که تا تاریخ 8 آذرماه امسال نسبت به تمدید پروانه خود اقدام نکنند، از طریق کمیسیون بند 42 نسبت به ابطال مجوز آنان اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: پروانه چرای مراتع در صورتی که باطل شود این عرصه‌ها بلامعارض معرفی شده و چارچوب قوانین مربوطه، نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام می‌شود. افرادی که پروانه چرای دام دریافت می کنند بر اساس قانون باید حداکثر 2 سال پس از اخذ مجوز نسبت به تهیه طرح مرتع داری اقدام کنند.

معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: بازماندگانی که در این عرصه ها به طور مستمر به شغل دامداری اشتغال داشته و به مدت 2 سال از فوت صاحب پروانه چرای دام گذشته است، بر اساس قانون باید تا 11 مرداد ماه سال آینده نسبت به تعیین تکلیف و معرفی نماینده برای جایگزینی شخص فوت شده اقدام کنند. این افراد در صورتی که در مهلت تعیین شده نسبت به تعیین وضعیت پروانه چرای فرد فوت شده اقدام نکنند، مجوز آنان اعتبار قانونی نخواهد داشت.

فتحی تصریح کرد: همچنین همسر و فرزندان فوت شدگانی که در محل سکونت داشته و به شغل دامداری اشتغال دارند، می‌توانند فردی را به عنوان نماینده و جایگزین متوفی برای صدور پروانه چرا به نام وی معرفی کنند. افرادی که فوت و یا ترک دامداری کرده‌ و نسبت به تمدید پروانه اقدام نمی کنند، در کمیسیون بند 42 مراتب بررسی و در صورتی که مدارک به گونه‌ای باشد که تخلفی صورت گرفته نسبت به ابطال پروانه چرای آنان اقدام می‌شود.

وی بیان داشت: دامداران برای تهیه طرح مرتع داری استقبال خوبی را نشان دادند و در این راستا اقدامات مناسبی از طریق همکاری با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی برای تهیه طرح مرتعداری برای این افراد انجام شده است. همچنین هماهنگی‌هایی با امور عشایری استان مرکزی برای تبدیل پروانه چرای عشایر استان به طرح‌های مرتع داری یا طرح مقابله با بیابانزایی صورت گرفته است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز