خبرگزاری کار ایران

بر اثر خشکسالی در گلستان؛

رودخانه‌های اصلی استان حدود ۷۰ درصد کاهش آبدهی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۰۶۹

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به اثر خشکسالی بر رودخانه‌های استان، گفت: وضعیت رودخانه‌های اصلی از سرشاخه‌ها نامناسب‌تر است به‌گونه‌ای که رودخانه‌های اصلی استان اترک، گرگانرود و قره‌سو حدود ۷۰ درصد کاهش آبدهی و سرشاخه‌های ما حدود ۵۵ درصد کاهش آبدهی دارند.

 

به گزارش ایلنا، سید محسن حسینی اظهار کرد: تعداد سدهای کوچک مخزنی زیر نظر آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی ۸۳ فقره و آب‌بندان‌های خصوصی ۲۵۰ مورد است. آب موجود در سدهای کوچک مخزنی حدود ۴۶ درصد و آب موجود در آب‌بندان‌ها ۳۷ درصد است.

وی با اشاره به اثر خشکسالی بر رودخانه‌های استان، گفت: وضعیت رودخانه‌های اصلی از سرشاخه‌ها نامناسب‌تر است به‌گونه‌ای که رودخانه‌های اصلی استان اترک، گرگانرود و قره‌سو حدود ۷۰ درصد کاهش آبدهی و سرشاخه‌های ما حدود ۵۵ درصد کاهش آبدهی دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان به اثر خشکسالی بر آبخوان‌های استان نیز اشاره کرد و افزود: در سفره‌های کم‌عمق، وضعیت ذخایر ما نسبت به متوسط ۲۷ ساله ما ۱۱۲ میلیون مترمکعب کاهش و نسبت به سال گذشته ۱۶۴ میلیون مترمکعب با کاهش روبه‌رو است.

وی ادامه داد: در سفره‌های عمیق نیز نسبت به متوسط ۱۷ ساله ۴۵ میلیون مترمکعب و نسبت به سال گذشته ۳۰ میلیون مترمکعب کاهش داریم.

حسینی بیان کرد: در مجموع نسبت به سال گذشته ۲۰۰ میلیون مترمکعب و نسبت به متوسط بلندمدت ۱۶۰ میلیون مترمکعب کاهش داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز