خبرگزاری کار ایران

طرح های آبخیزداری استان همدان با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۰۰۱

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان همدان گفت: طرح‌های آبخیزداری در ۲۵ حوزه آبخیز استان با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجرا است به نحوی که این طرح ها همگی در مراحل نهایی تکمیل و بهره‌برداری قرار دارند.

به گزارش ایلنا از همدان، محمد مهدی آرتیمانی افزود: ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری استان همدان هزینه شده و امسال نیز  ۲۸ میلیارد تومان اعتبار از محل طرح‌های ملی برای تکمیل پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری استان اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی در ۲۵ حوزه آبخیز و ۱۰ شهرستان استان همدان به مساحت ۲۰ هزار هکتار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در دست اجرا است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان همدان افزود: تاکنون مطالعات آبخیزداری در سطح ۷۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان انجام شده و عملیات آبخیزداری در ۲۳۰ هزار هکتار آن اجرایی شده است.

به گفته آرتیمانی، در همین ارتباط و تا پایان سال جاری حدود ۲۰ هزار هکتار طرح‌ آبخیزداری برای حفظ منابع پایه آب و خاک در ۲۵ نقطه استان همدان اجرا می‌شود.

وی، ذخیره نزولات آسمانی، کنترل سیل و فرسایش خاک، افزایش پوشش گیاهی و تغذیه آبخوان‌ها، چشمه‌ها و قنوات را از اهداف اصلی اجرای طرح‌های آبخیزداری برشمرد و بر تداوم اجرای عملیات آبخیزداری با مشارکت مردم محلی در سطح استان همدان تأکید کرد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان همدان گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری مقدمه رسیدن به توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی در حوزه های آبخیزنشین است، در عین حال اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری مقرون به صرفه و دارای توجیه اقتصادی است، چرا که با کمترین هزینه تا حد زیادی از خسارت‌های جانی و مالی سیل و فرسایش خاک پیشگیری می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز