خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار همدان:

انتخابات تمام الکترونیک شورای شهر همدان با 212 شعبه برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۰۰۰

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان همدان با اشاره به اینکه انتخابات ششمین دوره شورای شهر همدان به صورت تمام الکترونیک برگزار می شود، گفت: برای این منظور ۲۱۲ شعبه اخذ رای (با استفاده از صندوق های الکترونیکی) ایجاد شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، فاطمه حبیبی افزود: برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ( انتخابات ریاست جمهوری و شوراها) در مجموع ۳۱۳ شعبه اخذ رای در شهرستان همدان ایجاد شده که از این تعداد ۲۱۲ شعبه آن به صورت الکترونیکی برای انتخابات شورای شهر همدان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به ایجاد ۳۱۳ شعبه اخذ رای انتخابات در شهرستان همدان، تصریح کرد: برهمین اساس ۲۰۱ شعبه ثابت و ۱۱ شعبه سیار در شهر همدان، ۶ شعبه ثابت در شهر مریانج، ۶ شعبه ثابت در شهر جورقان و ۳ شعبه ثابت در شهر قهاوند ایجاد شده ضمن اینکه در  بخش مرکزی همدان ۴۷ شعبه ثابت و ۱۰ شعبه سیار و در بخش شراء نیز ۲۲ شعبه ثابت و ۷ شعبه سیار برای جمع آوری مردم این شهرستان(شهری و روستایی) در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری همدان گفت: انتخابات شورای شهر تنها در شهر همدان به صورت تمام الکترونیک(انجام الکترونیکی ۲۵ فرآیند) انجام می شود و در سایر شهرها به صورت همیشگی است به نحوی که ۲۴ فرآیند از مجموع ۲۵ فرآیند اخذ رای به صورت الکترونیکی است و تنها برگه رای به صورت دستی در صندوق انداخته می شود.

حبیبی گفت: در روند برگزاری انتخابات الکترونیک، فرد رای‌ دهنده شناسنامه فرد رای دهنده بررسی و کارت ملی نامبرده توسط دستگاه‌ احراز هویت بررسی می شود و در صورت احراز هویت، تعرفه رأی برای هر دو انتخابات (ریاست‌جمهوری و شوراها) برای وی صادر می شود.

به گفته وی، در شهر همدان که انتخابات شورای شهر به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌ شود، پس از احراز هویت، تعرفه در اختیار رای‌ دهنده قرار می‌گیرد تا با مراجعه به صندوق الکترونیک و با وارد کردن کد نامزد یا نامزدهای مورد نظر رای خود(برای شورا) را ثبت و نهایی کند.

معاون فرماندار همدان با اشاره به اینکه  ۴۱۷ نفر برای حضور در ششمین دوره انتخابات شورای شهر همدان ثبت نام کردند، افزود: پس از انجام مراحل بررسی صلاحیت و همچنین انصراف برخی نامزدها، در حال حاضر ۲۸۳ نامزد برای انتخابات شورای شهر همدان با یکدیگر رقابت می کنند.

 کار جمع آوری آرای مردم در ششمین دوره انتخابات شورای شهر همدان که به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود با استقرار ۷۱۰ صندوق الکترونیکی در ۲۱۲ شعب اخذ رای انجام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز