خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفا استان خبر داد:

افزایش 4.6 درصدی مصرف آب در مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۶۶۲

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: میزان حجم آب مصرفی استان در سال جاری به دلیل افزایش دمای هوا 4.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد. میانگین شاخص مصرف آب مشترکان مرکزی در خرداد ماه سال گذشته 5100 لیتر در ثانیه بود، اما اکنون با 240 لیتر افزایش به 5340 لیتر در ثانیه رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یوسف عرفانی نسب در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان مرکزی افزود: 25 درصد مشترکان آب استان مرکزی بیش از الگو مصرف دارند و 50 درصد نیز الگو مصرف را رعایت می‌کنند.

وی ادامه داد: این در شرایطی است که بارندگی در سال زراعی جاری کاهش چشمگیر داشته است. در سال جاری به دلیل کاهش بارندگی ها، وضعیت مطلوب نیست و نسبت به مشابه سال گذشته 48 درصد کاهش بارندگی در استان ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اظهار داشت: 70 درصد از منابع آبی تأمین کننده استان مرکزی از محل آب‌های زیرزمینی و 30 درصد از سدها تأمین می‌شود که با توجه به کاهش بارندگی در بخش روستایی تأمین آب سخت خواهد بود.

عرفانی نسب تصریح کرد: بیشترین نگرانی در تأمین آب مصرفی مشترکان امسال در بخش روستایی است و اکنون 25 روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود. ممکن است ایام تابستان امسال 125 روستای استان با بحران و کمبود آب مواجه شوند که برای این مهم نیاز است مردم صرفه جویی کنند تا از این شرایط سخت عبور کنیم.

وی بیان داشت: افزایش مصرف آب در استان، ارائه خدمات به مشترکان را سخت می‌کند و باید با توجه به کاهش بارندگی ها و گرمی هوا، آحاد جامعه الگو مصرف را بیشتر رعایت کنند. برخی مشترکان در شهرهای استان همکاری قابل قبولی در مصرف آب ندارند و برخی ساکنان شهرهای استان که در مناطق خنک قرار دارند، آب بیشتری مصرف می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تأکید کرد: علاوه بر کمبود آب، قطع برق نیز به نگرانی‌ها افزوده است و به دلیل مشکلات اعتباری امکان تهیه مولدهای برق ممکن نیست. بنابراین امسال باید همه مشترکان، آبفا استان را در دسترسی همگان به نعمت آب یاری دهند.

عرفانی نسب ابراز داشت: تاکنون 23 نشست برای پایش تنش آبی استان تشکیل شده و به صورت هفتگی مشکلات روستاهای مورد نظر بررسی می‌شود. همچنین جذب سرمایه توسط بخش خصوصی برای ایجاد تصفیه خانه و شبکه جمع آوری عملیاتی از برنامه‌های مهم سال جاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز