خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

معرفی ۴ نفر به دستگاه قضا در ارتباط با آتش‌سوزی جنگل‌های کوه‌ «حاتم»/ "لنده" همچنان به صورت پراکنده در آتش می‌سوزد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۵۵۰

مدیرکل جنگل‌های استان خوزستان از شناسایی ۵ نفر در رابطه با آتش‌سوزی جنگل‌های کوه حاتم خبر داد و گفت: این افراد را به حوزه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی کرده‌ایم تا نسبت به دستگیری و برخورد قضایی با آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

«محمدتقی سجادی» مدیرکل جنگل‌های استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آتش‌سوزی در جنگل‌های کوه حاتم در شهرستان بهبهان گفت: از عصر دوشنبه خبری مبنی بر آتش‌سوزی در محدوده کوه حاتم در ارتفاعات شهرستان بهبهان در ارتفاعات بین خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد.

وی ادامه داد: عوامل ما و هیات‌های کوهنوردی و همچنین سازمان‌های مردم نهادی که قبلا ساماندهی شده‌اند به صورت آماده‌باش درآمدند. البته استان کهگیلویه هم به حالت آماده‌باش درآمدند. محل وقوع حریق بسیار صعب‌العبور است و شاید بیش از ۴ ساعت پیاده‌روی نیاز است که به محل حریق برسند.

مدیرکل جنگل‌های استان خوزستان گفت: نیروها به سمت محل حریق حرکت کردند علیرغم اینکه با تاریکی هوا مواجه شدند، اما از چند جبهه وارد شده و یک سری اقدامات اولیه را برای مهار، کنترل و جلوگیری از سرایت آتش به مناطقی که پوشش بالاتری داشت، انجام داده‌اند.

سجادی با بیان اینکه هماهنگی بین ما و استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شد، خاطرنشان کرد: از طریق استان خوزستان، استان کهگیلویه و بویراحمد و سازمان جنگل‌ها پیگیری کردیم تا برای ما بالگرد تامین کنند. روز گذشته با استفاده از بالگرد بخشی از نیروهای کمکی به محل حادثه اعزام شدند. همزمان نیز عوامل ما ۴ یا ۵ نفر از افرادی را که احتمال می‌دادند، در وقوع حریق نقش داشته‌اند را شناسایی کرده و به حوزه قضایی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کردیم.

وی تصریح کرد: اقدامات حقوقی نیز در خصوص پیگیری این موضوع از طریق دادستانی انجام شده است.

او ادامه داد: از گذشته‌های دور در کوه حاتم کوره‌های تولید ذغال و ذغال‌سوزی وجود داشته و از همین رو ما اقدامات تشدیدی و کنترلی برای اینکه تعرض به جنگل‌های بلوط نشود را اجرا کرده‌ایم. البته کوه‌های زاگرس در سمت خوزستان، پوشش کمتر و تنک‌تری دارد و در سمت دامنه کهگیلویه و بویراحمد پوشش گیاهی بیشتری دارد. بعضا در سنوات گذشته تخریب‌هایی در این مناطق برای تولید ذغال ایجاد شده است و ما آن را کنترل کرده‌ایم.

وی ادامه داد: خوشبختانه از روز گذشته آتش‌سوزی در سمت خوزستان مهار شده است. ما در نقاطی از شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد آتش‌سوزی به صورت پراکنده وجود دارد و ما امیدواریم تا پایان امروز این آتش‌سوزی‌ها نیز کنترل و مهار شود.

او درباره میزان خسارات وارد شده گفت: هنوز برآورد قطعی صورت نگرفته، اما فکر نمی‌کنم بیش از ۱۵ الی ۲۰ هکتار در استان خوزستان دچار حریق شده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز