خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان :

آمار ستاد تنظیم بازار اصفهان با وضعیت موجود تطابق ندارد/ با محتکران برخورد می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۴۹۶

استاندار اصفهان گفت: گزارش‌ها و آمار ستاد تنظیم بازار با وضعیت موجود در میدان و بازار این استان مطابقت ندارد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عباس رضایی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اصفهان اظهار داشت: نظارت بر نحوه توزیع روغن، شکر، مرغ و تخم مرغ در مرکز استان و در شهرستان‌ها باید بیشتر شود.

وی افزود: اکثریت قریب به اتفاق کاسبان استان اصفهان با انصاف و در حقیقت حبیب خدا هستند که باید قدردان آنها باشیم، اما باید با محتکران هم با قوت و قدرت برخورد و آنها را مجازات کنیم.

رضایی با بیان اینکه گزارش‌های ستاد تنظیم بازار باید به‌صورت میدانی ارائه شود گفت: مخالف استفاده از سامانه رهتاب و اینگونه سامانه‌های هوشمند نیستم، اما باید آمار و اطلاعات واقعی و مستند ارائه شود.  

وی با اشاره به اینکه اکنون قیمت کالاهای مشابه در بازار با هم متفاوت است تصریح کرد: باید قیمت‌ها را ثابت نگه داریم و افرادی را که درست عمل می‌کنند تشویق و متخلفان را مجازات و تنبیه کنیم.

با افزایش قیمت کالاهای اساسی سبد خرید خانوار، تهیه اقلامی مانند مرغ، شکرو روغن و حتی تخم مرغ با قیمت مناسب و دولتی دشوار شده و شهروندان شاهد تفاوت قیمت فاحش بین عرضه دولتی و غیر دولتی هستند.

در حال حاضر خرید مرغ و تخم مرغ، شکر و روغن با نرخ دولتی نیازمند ثبت نامددر سامانه رهتاب با کد ملی و در مراکز فروش خاص مانند بازارهای روز کوثر است. در غیر این صورت شهروندان ملزم به پرداخت هزینه ای به مراتب بیشتر از نرخ دولتی در سایر مراکز فروش و مغازه های سطح شهر هستند.

 از سوی دیگر امکان خرید این اقلام به صورت دولتی هر روز فراهم نبوده و جدای از حضور در صف های طولانی و به جان خریدن خطر ابتلا به کرونا، ممکن است روزانه تامین مرغ و تخم مرغ، شکر و روغن با نرخ مصوب دولتی برای فروشگاه های مذکور فراهم نشود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز