خبرگزاری کار ایران

تولید سالانه یک میلیون تن محصولات باغی در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۴۶۹

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از تولید سالانه افزون بر یک میلیون تن محصولات باغی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد میری دیسفانی در این باره گفت: ۳۲۰ هزار هکتار در استان خراسان رضوی زیر کشت محصولات باغی است که بخش قابل توجهی از آن به‌ خصوص محصولات گردو، هسته داران و دانه داران به‌ صورت مخلوط و سنتی می‌باشند و به همین علت از عملکرد مطلوب برخوردار نیستند.

وی افزود: باید ارقام تجاری که از تولید و بازارپسندی مطلوب برخوردار هستند در راستای افزایش بهره‌وری و کمک به اقتصاد باغداران جایگزین شوند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به تولید بیش از یک میلیون تن محصولات باغی در این استان ادامه داد: این میزان تولید به دلیل مخلوط بودن باغات و همچنین استفاده از ارقام نامناسب ایده‌آل نیست بنابراین اصلاح و احیای باغات ضروری است.

وی گفت: بهبود کمی و کیفی تولیدات باغی با اجرای طرح سرشاخه کاری و تعویض تاج درختان با هدف اصلاح رقم از مهمترین برنامه‌های سالانه در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان است.

میری افزود: در اجرای این طرح نهال‌های خشکیده و غیربارده و درختانی که از نظر عملکرد کمی و کیفی مطلوب نیستند و به شرایط نامساعد جوی حساس می‌باشند حذف و ارقام جدید که برتریهای خاص و مطلوب از قبیل بازارپسندی، مقاومت به شرایط نامساعد جوی و عملکرد بیشتر در واحد سطح دارند جایگزین می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز