خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بنیاد برکت خبرداد:

اشتغال‌زایی 18 هزار نفری برکت با احیای 300 بنگاه اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۲۴۱

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از اشتغال‌زایی 18 هزار نفری با احیا و توسعه 300 بنگاه اقتصادی در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، امیرحسین مدنی در مراسم شکرانه احیا و بهره‌برداری از 130 بنگاه اقتصادی در سال جهش تولید ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به نام‌گذاری سال جاری به عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» از سوی رهبر معظم انقلاب، سرمایه‌گذاری اقتصادی و مشارکت با 300 بنگاه و واحد تولیدی متوسط و بزرگ را به منظور احیا، توسعه و افزایش توان تولید با سرمایه‌گذاری کل 25 هزار میلیارد ریالی در دستور کار داریم.

وی خاطرنشان کرد: احیا و توسعه این 300 بنگاه اقتصادی متوسط و بزرگ علاوه بر احیای 20 هزار میلیارد ریال سرمایه مردمی و بخش خصوصی، اشتغال‌زایی برای 18 هزار نفر را به دنبال دارد.

مدنی همچنین از احیا و بهره‌برداری از 130 بنگاه متوسط و بزرگ در سال 99 خبر داد و اظهار داشت: در سال جهش تولید و با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 500 میلیارد ریالی بنیاد برکت، 130 واحد تولیدی به ارزش حدوداً 10 هزار میلیارد ریال به چرخه تولید کشور بازگشته‌اند. همچنین 7 هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه مردمی و کارآفرینان احیا و بیش از 10 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.

اشتغال‌زایی 18 هزار نفری برکت با احیای 300 بنگاه اقتصادی

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به رونمایی از دستگاه اکسیژن‌ساز یکی از شرکت‌های مشارکتی دانش‌بنیان این بنیاد در استان قزوین گفت: شرکت سدنا یکی از واحدهای مشارکتی فعال در حوزه تولید محصولات دانش‌بنیان از جمله اکسیژن‌ساز و تب‌سنج است که در حوزه درمان کرونا کاربرد دارند.

وی افزود: بنیاد برکت از سال 1398 اقدام به مشارکت اقتصادی با این شرکت دانش‌بنیان کرده و با سرمایه‌گذاری 40 میلیارد ریالی در این واحد تولیدی باعث ایجاد اشتغال برای 175 نفر شده است.

مدنی خاطرنشان کرد: محصولات این شرکت دانش‌بنیان در حال حاضر به کشورهای مختلف از جمله روسیه، اسپانیا و ارمنستان صادر می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت همچنین از افتتاح شرکت شترمرغ رزین پرور خبر داد و گفت: ظرفیت سالانه این واحد تولیدی فعال در شهر آبیک 300 قطعه شترمرغ مولد و 4 هزار قطعه پرواری است.

وی بیان کرد: بنیاد برکت از سال 98 اقدام به مشارکت با این واحد تولیدی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از 113 میلیارد ریالی کرده است. فعالیت این واحد پرورش شترمرغ، فرصت کسب و کار برای 175 متقاضی اشتغال را نیز فراهم آورده است.

 بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تاکنون 596 طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی و خدمات بیمه‌ای را با حجم سرمایه‌گذاری 2 هزار و 45 میلیارد ریال در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته استان قزوین به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز