خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان اورژانس کشور:

یک بالگرد و چند موتورلانس به اورژانس قزوین اضافه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۲۰۰

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در راستای تجهیز پایگاه‌های امداد و اورژانس قزوین بزودی تعدادی آمبولانس به همراه یک بالگرد و چند موتورلانس در اختیار این استان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، پیرحسین کولیوند در مراسم افتتاح پایگاه‌های مدیریت بحران و فوریت‌های پزشکی استان که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: در راستای تجهیز پایگاه‌های امداد و اورژانس قزوین بزودی تعدادی آمبولانس به همراه یک بالگرد و چند موتورلانس در اختیار این استان قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در حال حاضر بیش  از پنج هزار آمبولانس در سطح کشور وجود دارد و بزودی هزار دستگاه آمبولانس از بهترین و استانداردترین آمبولانس‌های دنیا نیز به کشور وارد می‌شود.

وی ابراز کرد: درحال حاضر هشت هزار  و ۳۰۰ نفر برای فعالیت در اورژانس کشور جذب شده‌اند و هر سال تعدادی نیروی جدید نیز جذب می‌شود و با امداد رسانی‌های صورت گرفته میزان مرگ و میر مادران باردار در سطح کشور ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش یافته است.

این مسئول ادامه داد: تا پایان سال جاری 14 دستگاه اتوبوس آمبولانس توسط شرکت ایرانخودرور ساخته می‌شود که یکی از آن‌ها به استان قزوین اختصاص دارد.

وی عنوان کرد: طی سال گذشته اورژانس در ۱۴ عملیات پیوند نقش ایفا کرد و در این زمینه به طور مناسبی عمل کرده؛ همچنین با استفاده از تجهیزات احیا و نوار قلب سیار تاکنون ۱۳۰ هزار بیمار دچار سکته قلبی و مغزی نجات پیدا کرده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اقدامات اورژانس در زمان کرونا گفت: خدمات اورژانس در زمان کرونا افزایش یافته و در حفظ جان بیماران نقش اساسی داشته است.

کولیوند گفت: در اورژانس کشور با کمبود نیرو بویژه نیروی زن مواجه هستیم؛ از این رو بکارگیری نیروهای شرکتی را مد نظر قرار داده‌ایم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز