خبرگزاری کار ایران

رونمایی از فرش‌ها‌ی دوره قاجا‌ر و پهلوی اول در البرز

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۱۹۴

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز از بر‌پایی نمایشگاه فرش‌ها‌ی قاجا‌ری و پهلوی اول در کرج خبر داد.

به‌ گزارش ایلنا از البرز، فریدون محمد‌ی امروز در حاشیه بازدید معاون صنایع دستی کشور در استان البرز، بیان کرد: همزمان با هفته صنایع‌دستی از مجموعه فرش‌ها‌ی متعلق به دوره قاجار و پهلوی اول در مجموعه هارمونیک سنتر کرج رونمایی شد.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز اظهار کرد: ۲۲ قطعه فرش شهر‌ی از مجموعه‌‌دار خصوصی فعال در این حوزه که طی سالیان متماد‌ی از مناطق مختلف ایران، اروپا، آمریکا و غیره جمع‌آور‌ی شده و متعلق به دوره قاجار و پهلوی اول است به نمایش عموم در آمد.

او در ادامه افزود: رنگ گیاهی، پشم دست‌ریس، بافت، طرح و نقوش سنتی و بکر به کار در رفته در قالیچه‌ها و فرش‌ها‌ی مزبور از جمله مهم‌ترین ویژگی‌ها‌‌ی آثار این مجموعه محسوب می‌شود.

او عنوان کرد: کلکسیونی از فرش‌ها‌ی طهران قدیم، قزوین، کاشان، تبریز، فراهان و یزد گرد‌آو‌ری شده که در این میان فرش ۱۳ متر‌ی کتیبه‌دار تهران که یکی از سه فرش کتیبه‌دار شناخته شده در دنیا است و نیز فرش ۱۵ متر‌ی بافت سراب آذربایجان هنر دست استاد مشایخی است که در سال ۲۰۱۷ در نمایشگاه بین‌المللی تهران به عنوان فرش برتر معرفی شد.

محمد‌ی گفت: با همکاری سبحانی مجموعه‌دار خصوصی و همچنین به همت سر‌پرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل نمایشگاه فرش‌ها‌ی قاجا‌ری و پهلوی اول با هدف آشنایی با صنایع‌دستی و هنر‌ها‌ی سنتی، اصالت کهن و فرهنگ غنی ایران‌زمین از امروز به مدت یک هفته در مجموعه هارمونیک سنتر کرج برای باز‌دید عموم آزاد بوده و از قالیچه ۳ متر‌ی تا فرش‌ها‌ی ۱۶ متر‌ی در آن به نمایش در آمده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز