خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار خبر داد:

پیشرفت ۱۰درصدی پروژه آزاد راه حرم تا حرم در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۰۴۷

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه آزاد راه حرم تا حرم در استان حدود ۱۰ درصد بوده و برای تکمیل آن حداقل به ۱۲۴۵میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سیدکمال الدین میرجعفریان گفت: طول مسیر  آزاد راه حرم تا حرم ۴۹۳ کیلومتر است که از این مسیر، قم –گرمسار ۱۵۰ کیلومتر ، گرمسار –سمنان ۱۲۳ کیلومتر و مشهد –سبزوار ۲۲۰ کیلومتر است.

وی افزود: مسیر قم-گرمسار از این پروژه در حال حاضر بالغ بر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال مورد استفاده مردم و زیر بار ترافیک قرار دارد ،  مسیرگرمسار به سمنان نیز حدود ۳۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در دست اجرا است.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه خراسان رضوی نیز عملیات اجرایی ۴۷ کیلومتر از  این پروژه در محدوده سبزوار به نیشابور شروع شده است و طی توافقاتی  که بین شرکت ساخت و توسعه و بخش مشارکت کننده که قرارگاه خاتم الانبیاء است. تسریع در زمینه تملک اراضی و استقرار ماشین آلات صورت گرفته است و عملیات اجرایی پروژه  در حد تجهیز کارگاه ، دکاپاژ و تسطیح مسیر است.

میرجعفریان با بیان اینکه  پیشرفت فیزیکی این پروژه در خراسان رضوی حدود ۱۰درصد می باشد، ادامه داد:  وزارت راه و شهرسازی و قرار گاه خاتم الانبیاء به عنوان سرمایه گذار این پروژه باید با استقرار بیشتر تجهیزات و ماشین آلات و همچنین تامین منابع مالی ، سرعت پیشرفت فیزیکی این پروژه  در استان را افزایش دهند.

وی در مورد میزان اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه در خراسان رضوی اظهار داشت: سهم بخش دولتی در اجرای این پروژه ۷۰ درصد و سهم بخش خصوصی ۳۰ درصد می باشد، از این رو برای اجرای این پروژه در خراسان رضوی  نیاز به ۱۲۴۵میلیارد تومان اعتبار دولتی است و به طور طبیعی بخش خصوصی نیز باید به نسبت سهم خود، اعتبار لازم را فراهم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز