خبرگزاری کار ایران

ابتلای 6 نفر به کرونا در پی شرکت در مراسم عروسی بندرخمیر/ با عاملان برگزاری مراسم عروسی برخورد می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۹۸۲

دبیر ستاد مدیریت مبارزه با کرونای شهرستان بندرخمیر گفت: مراسم عروسی کرونایی در یکی از شهرهای شهرستان با مدعوین ۶۰۰ نفری و ایجاد تجمع، بدون توجه به شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد مقابله با ویروس کرونا، برگزار شد که متأسفانه در این مراسم شش نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، احمد چنگائی تجمعات عروسی، عزا و دورهمی های خانوادگی را مهم ترین کانون انتشار بیماری در شهرستان عنوان کرد و افزود:  مراسم عروسی کرونایی در یکی از شهرها  با مدعوین ۶۰۰ نفری و ایجاد تجمع، بدون توجه به شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد مقابله با ویروس کرونا، برگزار شد که متأسفانه در این مراسم شش نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند.

وی اضافه کرد: سلامت مردم برای ما مهم است و در این موضوع تحت هیچ شرایطی نمی توانیم اغماض کنیم و عوامل برگزار کننده این مراسم عروسی طبق ماده 688 قانون اساسی به دلیل برهم زدن سلامت عمومی در این شهرستان به مراجع قضایی معرفی و در شرف محکومیت قرار گرفتند.

چنگائی ضمن دعوت از مردم برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی ابراز کرد: مردم به بهبود شرایط کمک کنند، همه دوست دارند که مردم کنار هم در مراسمات عزا و عروسی حضور یابند اما این نوع مراسمات در شرایط کنونی نتیجه خطرناکی به همراه دارد و سلامت همه به خطر می افتد، به همین دلیل محدودیت ها در شهرستان طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا به قوت خود باقی است و ما هم نسبت به این محدودیت ها طبق قوانین بر خورد خواهیم کرد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا شهرستان بندرخمیرضمن اشاره به برخورد مراکز بهداشتی و انتظامی با تخلفات در برگزاری تجمعات گفت: اگر  در محلی زمینه حضور جمعی از مردم فراهم شود(مانند مراسم عروسی و عزاداری) و فردی آنجا مبتلا به کرونا باشد، شخصی که این زمینه تجمع  را فراهم کرده از نظر قانونی مسئولیت دارد.

وی تصریح کرد: در صورت شکایت فرد مبتلا از شخصی که زمینه تجمع را فراهم کرده این شکایت قابل رسیدگی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز