خبرگزاری کار ایران

کسب رتبه اول همیار طبیعت در سطح استان توسط گناباد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۹۷۴

رئیس ترویج و مشارکت های مردمی منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: شهرستان گناباد رتبه اول همیار طبیعت در سطح استان را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حسین حسینی کیا در این باره گفت: آتش سوزی در عرصه منابع طبیعی یکی از بحران‌هایی است که هر ساله خسارت های غیر قابل جبرانی بر اکوسیستم ها و محیط زیست وارد می‌سازد.

وی افزود: ۹۵درصد حریق در عرصه های منابع طبیعی و جنگل ها توسط عامل انسانی است و هدف اداره آموزش و ترویج، پیشگیری توسط آموزش همیاران طبیعت و فرهنگ سازی در میان اقشار مختلف مردم، دانش آموزان، معلمان، خانواده ها، دامپروران، گردشگران و... است .

وی تصریح کرد: آموزش همیاران طبیعت از سنین کودکی در مدارس  می‌تواند با افق دیدگاه روشن افراد در دراز مدت از بسیاری خسارت ها و هزینه های هنگفت در این باره جلوگیری کند.

حسینی کیا گفت : هر فردی میتواند با بار گذاری کارت ملی و عکس در سایت جز همیاران طبیعت باشد و گامهای بلندی برای محافظت از محیط زیست بر داشته شود.

رئیس ترویج و مشارکت های مردمی منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: شهرستان گناباد رتبه اول همیار طبیعت در سطح استان کسب کرده که نشان از عزم جدی اداره منابع طبیعی شهرستان و اقشار مردم در حفظ عرصه های منابع طبیعی است.

محمدرضا نخعی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناباد در ادامه گفت: تاکنون ۹۱۶ نفر در طرح همیار طبیعت در شهرستان گناباد عضو شده اند که از این تعداد ۱۶۵ نفر همیار مروج ، ۱۸۰ نفر همیار دانش آموز و ۵۷۱ نفر در قالب همیار محافظ ثبت نام کرده اند.

نخعی افزود: جلب مشارکت مردم و دست اندرکاران در امر حفاظت، احیاء و توسعه پایدار منابع طبیعی، ارتقاء سطح دانش و مهارتهای عمومی جامعه و ایجاد حساسیت نسبت به حفظ و احیاء منابع طبیعی و اطلاع رسانی به موقع تخریب عرصه های منابع طبیعی، آتش سوزی و تصرف اراضی ملی به یگانهای حفاظت منابع طبیعی و دستگاههای ذیربط از جمله اهداف و وظایف این طرح است.

وی گفت: ثبت نام در طرح همیار طبیعت از طریق سامانه http://hamyartabiat.frw.ir صورت می گیرد که علاقمندان پس از ثبت نام  و تایید اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ، کارت همیار طبیعت دریافت خواهند کرد.

مانور اطفای حریق با همکاری اداره منابع طبیعی و آتش نشانی شهرستان گناباد با هدف پیشگیری و کاهش خسارت ها در عرصه منابع طبیعی برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز