خبرگزاری کار ایران

معاون اشتغال اداره کل کار استان اصفهان :

مشکل بیکاری نداریم/ نرخ بیکاری استان تک رقمی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۹۳۲

معاون اشتغال و کار آفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: در حال حاضر در استان اصفهان با مشکل بیکاری مواجه نیستیم و نرخ بیکاری در این استان تک رقمی شده است.

حسین باقری در گفت وگو با ایلنا اظهار داشت: اتفاقی در کشور افتاد این بود که تعدادی از کارخانه هایی که با ظرفیت پایین کار می کردند، به دلیل اقتصادی شدن محصولات شان پس از گرانی دلار، با ظرفیت بالا کار را ادامه دادند و نیروی کار بیشتری جذب کردند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر قاچاق برخی کالاها مانند پوشاک با افزایش نرخ دلار به صرفه نبود که سبب توسعه کارخانه های فعال در صنایعی مانند نساجی و ساختمان و نیز بازگشت به کار مجموعه های تولیدی غیر فعال شد.این ها ظرفیت هایی است که اثر ملموسی در کاهش نرخ بیکاری استان داشت.

معاون اشتغال و کار آفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اذعان داشت: ضمن اینکه ما آماری که داریم مبنی بر این که بسیاری از فرصت های شغلی استان متقاضی نیروی کار هستند، درحالی که ما نیرویی برای معرفی نداریم. البته دلایل عمده ای مانند بعد مسافت، عدم تطابق عرضه کار و نیروی کار، انگیزه شغلی که حقوق و دستمزد اقنا کننده نیست در این مورد مطرح و لازم به ارزیابی و آسیب شناسی است.

به گفته باقری امروز مشکلی به اسم نرخ بیکاری نداریم، یعنی با افراد بیکاری که کف خیابان و بدون شغل باشند مواجه نیستیم؛ اگر نیروی کار تمایلات خود را برای حقوق و مزایا تعدیل کند به راحتی می تواند شغل بدست بیاورد. لازم است بپذیریم که فردی که تازه لیسانس گرفته است با توجه به نداشتن تجربه ، نباید توقع شغل با درآمد بالا داشته باشد. در نتیجه با تعدیل خواسته خود در خصوص درآمد، می تواند به راحتی شاغل شود.

وی با بیان اینکه امروز بیکاری را به عنوان مشکل نمی بینیم تاکید کرد:در شرایط فعلی بیکاری برای ما مشکل هست، ولی معضل نیست و به سطحی رسیده ایم که در بخش هایی با کمبود نیروی کار نیز مواجهیم و بر اساس آمارها نرخ بیکاری استان اصفهان تک رقمی شده است. موضوعی که مورد تایید معاونت عمرانی استانداری اصفهان نیز هست.

معاون اشتغال و کار آفرینی استان اصفهان با اشاره به تعدیل نیرو به دلیل کرونا  گفت: طرح های حمایتی از مشاغل آسیب دیده اجرا شد و همه مشاغل هم البته دچار رکود و مشکل نشدند. برخی مشاغل مانند نیروی کار در استخرها بسیار آسیب دیدند و در نهایت تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند. در بخش گردشگری هم شاهد رکود بودیم و البته قبول داریم که حمایت ها کافی نبوده و نیازمند حمایت بیشتر است.

باقری با اشاره به  طرح های تاسیس شهرک پوشاک و کیف و کفش اظهار داشت: در مجموع هرچه قدر که فعالیت ها و حمایت های اقتصادی مان به صورت متمرکز و خوشه ای باشد، قیمت تمام شده آن پایین تر می آید ورقابت سالم تر و هم افزایی ایجاد می شود. به همین منظور احداث شهرک هایی مانند کیف و کفش و یا پوشاک می تواند شرایط تولید و عرضه را ارزان تر و ارائه خدمات را بهتر کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز