خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی،استان زنجان تاکید کرد؛

ضرورت بهره‌برداری از ظرفیت سفارتخانه‌ها برای معرفی آثار صنایع‌دستی به‌ ویژه ملیله

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۹۱۶

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان،با تاکید براینکه باید از ظرفیت سفارتخانه‌ها برای معرفی آثار صنایع‌دستی به‌ویژه ملیله بهره‌برداری کرد، گفت: اگر از هنرمندان این عرصه حمایت نشود، جوانان هم انگیزه‌ای برای فعالیت در آن ندارند.

به گزارش ایلنا از زنجان، امیر ارجمند ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، در مراسم تجلیل از هنرمندان صنایع دستی استان، با اشاره به اینکه کاربردی کردن صنایع‌دستی جزو برنامه‌های این اداره‌کل است، گفت: با توجه به اینکه زنجان به‌عنوان شهر جهانی ملیله معرفی‌شده است در حوزه ملیله‌کاری برنامه‌های ویژه ای را در دستور کارداریم، حمایت از فعالان و صنعتگران صنایع‌دستی از برنامه‌های مهم است که انتظار می‌رود دستگاه‌های مختلف نیز با ارائه تسهیلات از این فعالان کنند.

 ارجمند، افزود: ایجاد تنوع‌بخشی و ارتقای کیفیت ازجمله انتظاراتی است که از هنرمندان فعال در این رشته با توجه به شرایط جدید داریم و هم‌اکنون برگزاری دوره مینای ملیله برای پیشکسوتان این رشته یکی از اقدامات معاونت صنایع‌دستی است که برای رسیدن به این هدف هم در حوزه ملیله‌کاری و هم سایر رشته­ها دورهای آموزشی برگزار خواهد شد.

وی، با اشاره به این مطلب که ویروس کرونا و دوران قرنطینه باعث آسیب جدی به حوزه صنایع‌دستی شده است افزود: بدون شک ریشه‌یابی و رفع اصولی موانع فروش و بازار‌یابی جز با فرهنگ‌سازی، خلاقیت و نوآوری در حوزه بسته‌بندی و نحوه ارائه آثار تولید‌ی به اقتضای زمان امکان‌پذیر نیست. بیمه بیکاری و دریافت تسهیلات بانکی، تبلیغات درست و به‌جا از برنامه‌های در دست اقدام معاونت صنایع‌دستی است که در حال انجام است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، با تاکید براینکه باید از ظرفیت سفارتخانه‌ها برای معرفی آثار صنایع‌دستی به‌ویژه ملیله بهره‌برداری کرد، افزود: شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی از نیمه دوم سال، ایجاد کیوسک‌های فروش صنایع‌دستی در سراسر استان در هتل‌ها و مراکز خدمات‌رسانی تأسیسات گردشگری جهت حمایت از هنرمندان در دست پیگیری است.

وی، با اشاره به اینکه اگر از هنرمندان این عرصه حمایت نشود، جوانان هم انگیزه‌ای برای فعالیت در آن ندارند، تأکید کرد: با رشد و توسعه صنایع‌دستی بومی، گام‎های مؤثری در راستای ایجاد فرصت‎های شغلی برداشته شود تا این صنعت جایگاه واقعی خود را ازلحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اشتغال‎زایی پیدا کند و موجبات رشد و توسعه اقتصادی نیز فراهم آید.

در ادامه این مراسم  چند تن از هنرمندان به نمایندگی از دیگر هنرمندان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود که مهم‌ترین آن بیمه هنرمندان بود را بیان کردند و در پایان مراسم با تقدیم لوح تقدیر از هنرمندان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز