خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

استان مرکزی از کمبودهای شدید زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان رنج می‌برد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۷۰۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: استان مرکزی از کمبودهای شدید زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان رنج می‌برد، اما در یک و نیم سال اخیر و با شیوع بیماری کرونا، به همت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بسیاری از مشکلاتی که به نقطه حساس رسیده بود به نتیجه رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد جمالیان در مراسم بیست و نهمین پویش ره سلامت و بهره برداری از پروژه‌های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک که با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در محل سالن غدیر استانداری مرکزی برگزار شد، افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون 96 نشست ستادی و برنامه‌ریزی در استان مرکزی تشکیل شده و مصوبات مختلف آن نیز با جدیت دنبال شده است.

وی ادامه داد: سهم استان مرکزی از 30 هزار مجوز استخدامی نیروی انسانی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 1250 نفر بوده که اضافه شدن این افراد به جمع نیروهای خسته شده در این حوزه روح تازه‌ای در بدنه بهداشت و درمان استان خواهد دمید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: بیمارستان سوانح سوختگی استان مرکزی به عنوان بهترین مجموعه درمان سوختگی غرب کشور به همت سازمان انرژی هسته‌ای به اتمام رسیده و تجهیزات آن توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شده است. تنها تعدادی از تجهیزات مورد نیاز فوق تخصصی باقی مانده که انتظار می‌رود هرچه سریعتر این موضوع نیز عملیاتی شود.

جمالیان تصریح کرد: شمار تخت‌های ویژه که یکی از نیازهای اساسی است در استان مرکزی از 65 تخت پیش از شیوع کرونا به 125 تخت آی سی یو در زمان کرونا افزایش یافته است. در راستای بیماری‌های صعب‌العلاج نیز دستگاه شتاب دهنده‌ای که به استان مرکزی اختصاص یافته از بهترین دستگاه‌های کشور است و نصب آن تا پایان هفته انجام می‌شود.

وی بیان داشت: تا پیش از شیوع کرونا در هیچ کدام از بیمارستان‌های استان مرکزی دستگاه اکسیژن‌ساز وجود نداشت، اما در حال حاضر بیمارستان های 9 شهرستان استان مرکزی شامل اراک، ساوه، زرندیه، شازند، خمین، محلات، دلیجان، فراهان، خنداب، دارای دستگاه اکسیژن‌ساز هستند و تنها در بیمارستان‌های تفرش، آشتیان و کمیجان دستگاه اکسیژن‌ساز وجود ندارد. در صورتی که زیرساخت‌های لازم در این مراکز ایجاد شود، مشکلی برای تامین دستگاه‌های اکسیژن ساز در بیمارستان های این 3 شهرستان وجود ندارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز