خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مطرح کرد:

به شدت نگران رفتن به سمت پیک پنجم کرونا در زنجان هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۶۰۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان، با بیان اینکه به شدت نگران رفتن به سمت پیک پنجم کرونا به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها و عدم استفاده از ماسک هستیم، گفت: در صورت رفتن به سوی پیک، کسب و کارها تعطیل و اعمال محدودیت‌ها افزایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا از زنجان، پرویز قزلباش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: محموله جدید واکسن کرونا در کشور توزیع شده است و در استان زنجان نیز توزیع انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان، با بیان اینکه دستورالعمل ابلاغی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری انتخابات ارائه شده است، افزود: خوشبختانه آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات با رعایت پروتکل‌ها وجود دارد و نظارت بر رعایت نیز توسط ارگان‌های مختلف انجام می‌شود.

قزلباش، ادامه داد: همه مواردی که نیاز بود برای واکسن در دوز اول رعایت کنیم باید با تزریق دوز دوم نیز همه موارد رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان بیان داشت: تب خفیف، بدن درد، سردرد و دست درد از موارد مشاهده شده در خصوص تزریق واکسن است و اگر علائم جدیدی مشاهده شد باید افراد با پزشک خود مشورت کنند.

قزلباش با بیان اینکه تا کنون عوارض شدیدی از واکسن کرونا گزارش نشده است، افزود: در صورت مشاهده ادامه دار باید به پزشک متخصص مراجعه کرده و تا رفع علائم زیر نظر پزشک بود.

وی، یادآورشد: برخی مبتلایان علامتی ندارند و ممکن است دیگران را نیز درگیر کند که چنین افرادی درمان خاصی نیاز ندارند و باید پیشگیری‌های بهداشتی انجام دهد تا دیگران آلوده نشوند.

قزلباش، در خصوص کارت واکسن افرادی که قصد خروج از کشور را دارند، اظهار داشت: در زمان تزریق کارت واکسن ارائه می‌شود و افراد می‌توانند با ارائه ترجمه از کشور خارج شوند.

این مسئول بهداشتی درمانی دراستان زنجان، اضافه کرد: به شدت نگران رفتن به سمت پیک پنجم کرونا به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها و عدم استفاده از ماسک هستیم که در صورت رفتن به سوی پیک، کسب و کارها تعطیل و اعمال محدودیت‌ها افزایش می‌یابد.

قزلباش خاطرنشان کرد: امیدوارم مردم با همه سعی و کوشش خودشان و با توصیه رعایت به دیگران، درگیر پیک پنجم نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز