خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی مطرح کرد؛

باید زیرساخت‌های لازم را برای ۲۴ ساعته کردن مرز دوغارون فراهم کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۵۹۷

استاندار خراسان رضوی گفت: دیدن مرز دوغارون به صورت استانی یک خطای استراتژیک بوده و باید دانست مرز دوغارون پیشانی ایران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدصادق معتمدیان در نشست بررسی مسائل و مشکلات اتاق مشترک ایران و افغانستان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: افغانستان در بحث تجارت بین‌الملل یکی از اولویت‌های ایران بوده که مغفول مانده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه مرز دوغارون تایباد در حوزه مبادلات تجاری، افزود: حوزه تجارت، یکی از پیشران‌های خراسان رضوی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا حاکمیت مشخصی در مرز داشته باشیم، ادامه داد: دیدن مرز دوغارون به صورت استانی یک خطای استراتژیک بوده و باید دانست مرز دوغارون پیشانی ایران است.

معتمدیان با بیان اینکه باید زیرساخت‌های لازم را برای ۲۴ ساعته کردن مرز دوغارون فراهم کنیم، افزود: مباحثی نظیر احداث پایانه مسافربری، ایجاد مخازن و انتقال سوخت از طریق خط لوله باید در مرز دوغارون پیگیری و دنبال شود.

استاندار خراسان رضوی در بخشی از سخنان خود همچنین به وجود مقررات دست و پاگیر مانع امر توسعه اشاره کرد و بر لزوم حذف این مقررات تاکید داشت.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های گوناگون در افغانستان گفت: صادرات و واردات محصولات گیاهی، مبحث کشت فراسرزمینی و استفاده از پتانسیل بازارچه‌های مرزی می‌تواند در تبادلات تجاری دو کشور حائز اهمیت باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز