خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان:

۴۷۵ همدانی با افتتاح طرح‌های کشاورزی شاغل می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۵۸۴

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان اعلام کرد: در هفته جهادکشاورزی برنامه‌های متنوعی از جمله افتتاح بیش از ۷۷ طرح کشاورزی استان با اشتغالزایی ۴۷۵ نفر پیش بینی کرده بودیم که به تعویق افتاد.

به گزارش ایلنا از همدان، منصور رضوانی‌جلال در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: توسعه کشت‌های نشائی در استان باعث شده دو مرتبه از مرحله آبیاری محصولات کاهش پیدا کند و راندمان بالایی داشته باشد و در مقابل میزان مصرف آب کاهش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: سرشاخه کاری و اصلاح باغات حرکات خوبی بود که در حوزه کشاورزی صورت گرفته و ما برای نخستین بار پیوندهای گردو را در استان تولید کردیم در صورتی که در سال‌های گذشته این پیوندها را از خارج وارد می‌کردیم.

رضوانی جلال با بیان اینکه در حوزه کشاورزی حرکات بنیادین و خوبی صورت گرفته است، مطرح کرد: طبق سند راهبردی استان باید در سال گذشته ۱۵۰ هکتار از باغات ملایر را داربستی می‌کردیم اما تاکنون فقط موفق به انجام این کار در ۱۳۰ هکتار از باغات شدیم و امیدواریم با تأمین منابع بتوانیم به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به مکانیزه شدن کشاورزی خاطرنشان کرد: مکانیزه کردن باعث افزایش بهره وری شده و ما در استان ۳۲ هزار دستگاه تراکتور و کمباین داریم و ضریب مکانیزاسیون ما ۲.۱ درصد است در صورتی که میانگین کشوری ۱.۸ درصد است

رضوانی جلال در رابطه با صنایع تبدیلی اظهار کرد: در صنایع تبدیلی کارهای خوبی صورت گرفته و در برخی محصولات جلو هستیم و ظرفیت خوبی داریم اما برخی صنایع مانند سیر، گردو و سیب زمینی نیاز است سرمایه گذاری بیشتری صورت بگیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان یادآور شد: در بحث اجرای رفع تداخلات اراضی اقداماتی صورت گرفته و قرار است حد و حدود زمین‌های کشاورزی مشخص و ابهام زمین‌ها برطرف و برای آنها سند صادر شود.

وی در رابطه با برنامه‌های هفته جهادکشاورزی بیان کرد: در هفته جهادکشاورزی برنامه‌های متنوعی از جمله افتتاح بیش از ۷۷ طرح با اشتغالزایی ۴۷۵ نفر درنظر گرفته بودیم اما شرایط انتخابات باعث شد تا افتتاح این طرح‌ها را به بعد از این ایام موکول کنیم.

رضوانی جلال با اشاره به رأی دیوان عدالت اداری در رابطه با تغییر کاربری‌ها گفت: رأی دیوان عدالت ادارای مبنی بر این بود که تغییر خط ها باید در تبصره یک ماده یک و در تغییر کاربری ها مطرح شود در صورتی که از نظر وزارتخانه تغییر خط، تغییر کاربری محسوب نمی‌شود.

وی ادامه داد: در سفر رئیس قوه قضائیه به استان همدان این مسئله را مطرح کردیم و وی دستور داد در اسرع وقت موضوع بررسی شود و دادگستری کل استان با استانداری جلسات مختلفی گذاشتند و نتایج را به دیوان ارائه دادند و منتظر نتیجه نهایی هستیم.

رضوانی جلال در رابطه با گاوداری های شستا در همدان مطرح کرد: خوشبختانه در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفته و سوله ها و زیرخواست خوبی تهیه شده و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد که با این کار تولید گوشت قرمز و شیر در استان به صورت تصاعدی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز