خبرگزاری کار ایران

استفاده از ۶۵۸ صندوق الکترونیکی در انتخابات شورای شهر همدان

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۵۸۱

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان گفت: ۲۱۲ شعبه اخذ رأی و ۶۵۸ صندوق الکترونیکی برای انتخابات شورای شهر همدان درنظر گرفته شده‌است.

به گزارش ایلنا از همدان، محمدحسن میرزایی اظهار کرد: در انتخابات شورای شهر همدان که به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، ۲۱۲ شعبه اخذ رأی و ۶۵۸ صندوق الکترونیکی درنظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: به طور متوسط برای هر شعبه سه صندوق الکترونیکی درنظر گرفته شده است و در صورت لزوم امکان افزایش تعداد صندوق ها در شعبه های شلوغ به چهار صندوق وجود دارد.

میرزایی خاطرنشان کرد: مهمترین مزیت صندوق‌های الکترونیکی این است که شمارش آراء در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد و امکان تقلب و خطا در شمارش آراء نیز وجود ندارد.

وی در رابطه با نحوه استفاده از صندوق‌های الکترونیکی توضیح داد: در مرحله اول باید از طریق دستگاه احراز هویت با توجه به بررسی کدملی افراد مشخص شود که این فرد، بالای ۱۸ سال و زنده است و در جای دیگری رأی نداده و در صورت دارا بودن این شرایط برای آن کارت تعرفه صادر می‌شود.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان ادامه داد: پس از صدور کارت تعرفه الکترونیکی آن وارد صندوق الکترونیکی اخذ رأی کرده و در آنجا می‌توانند کد ۱۱ کاندیدای موردنظر خود را وارد کنند و یا رأی سفید بدهند.

وی با بیان اینکه بهتر است رأی دهندگان کد چهار رقمی نامزد موردنظر خود را به همراه داشته باشند، گفت: اگر کد نامزدی را اشتباه وارد کنند امکان تصحیح آن وجود دارد و پس از تأیید نهایی علاوه بر ثبت الکترونیکی آراء افراد، رأی مورد نظر افراد در کاغذی پرینت شده و در صندوق انداخته می‌شود تا در صورت لزوم و اعتراض کاندیدایی امکان بررسی دستی آن نیز وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز