خبرگزاری کار ایران

۱۳۰ بنای تاریخی در چهارمحال و بختیاری به مرمت اضطراری نیاز دارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۵۳۴

معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۳۰ بنای تاریخی در چهارمحال و بختیاری نیازمند تخصیص اعتبارات مورد نیاز است.

به گزارش ایلنا، کوروش بابائیان گفت: ۱۳۰ بنای تاریخی در این استان به مرمت اضطراری نیاز دارد و نیازمند تخصیص اعتبارات مورد نیاز است.

بابائیان افزود: برای مرمت اضطراری این تعداد بنای تاریخی به ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، این در حالی است که در سال ۱۳۹۹ تنها ۱۳ میلییارد ریال اعتبار استانی برای مرمت بنا‌های تاریخی استان اختصاص یافت که به هیچ‌وجه پاسخ‌گو نیست.

وی گفت: تغییر کاربری برخی بنا‌های تاریخی استان با هدف جذب سرمایه‌گذار برای مرمت، حفظ و نگهداری این بناها، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی مناطق مختلف در دستور کار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار دارد، اما هنوز با استقبال سرمایه‌گذاران مواجه نشده است.

هم‌اکنون چهار هزار و ۸۰۰ محوطه، ابنیه، بقاع متبرکه و آثار تاریخی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

بابائیان گفت: این استان ۷۶۰ اثر تاریخی، ۴۶ اثر تعیین حریم، ۱۲ هزار شی منقول، ۲۴ هزار شی فرهنگی دارای ارزش تاریخی، سه روستای بافت تاریخی، ۱۵ روستای هدف گردشگری موجود است و ۲۳ موزه دولتی، خصوصی و مشارکتی فعالیت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز