خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان بهزیستی کشور:

کرامت انسانی در کنترل آسیب‌های اجتماعی رکن اساسی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۵۲۴

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: مد نظر قرار دادن کرامت و جایگاه انسانی در کنترل آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین اصل است و باید به شکل جدی به آن توجه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین،  محسن روشن پژوه در جلسه کمیته نظارت و هماهنگی بر مراکز ترک اعتیاد استان گفت: آسیب‌های اجتماعی از جمله مسائل مهم و اولیت دار در بخش‌های مختلف است و به دلیل داشتن پیچیدگی و تاثیر عوامل در آن به رسیدگی جدی  و اقدامات مختلف نیاز دارد.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: کمیته نظارت و هماهنگی بر مراکز ترک اعتیاد از جایگاه مهمی برخوردار است و مسئولیت پاسخگویی به مطالبات عموم مردم و همچنین سطوح مختلف اجرایی را بر عهده دارند.

وی ابراز کرد: بهبود وضعیت اجتماعی کشور به اصلاح عرصه‌های مختلف نیاز دارد و لازم است برای کنترل آسیب‌های اجتماعی همت همگانی وجود داشته باشد؛ از این رو کنترل اعتیاد نیز صرفا بر عهده یک نهاد نیست و عملکرد آن به تنهایی تاثیری ندارد.         

این مسئول عنوان کرد: وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی هدایت این مسیر را برعهده  دارند؛ اما لازم است تمام دستگاه‌‎ها در این راستا اقداماتی را انجام دهند.

 وی افزود: مد نظر قرار دادن کرامت و جایگاه انسانی در کنترل آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین اصل است و باید به شکل جدی به آن توجه کرد.

روشن پژوه گفت: لازم است برای کنترل و درمان اعتیاد موارد مختلفی از جمله استقرار نظام سطح بندی شده و جامع مداخلات کنترل و کاهش آسیب اجتماعی که باتوجه به آن مداخلات هر فرد رصد شود در سطح استان و کشور در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز