خبرگزاری کار ایران

نجات جان سه صیاد مفقود شده در آب‌های جزیره سیری

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۵۰۹

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عدم توجه به هشدارهای هواشناسی و دریانوردی در شرایط نامساعد جوی مهم‌ترین عاملی است که جان دریا‌نوردان را تهدید می کند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، اسماعیل مکی زاده اظهار کرد: روز گذشته 23 خرداد ماه درساعت 16:30 گزارشی مبنی بر مفقود شدن یک فروند قایق صیادی با سه سرنشین در حوالی جزیره سیری به مرکز جسجو و نجات دریایی استان واصل شد.

وی افزود: این قایق صیادی که بدون توجه به هشدارهای هواشناسی و در شرایط نامساعد جوی دریا روی نموده بود بدلیل اتمام سوخت و‌نقص فنی در موتور اسیر امواج و باد شدید، در دریا سرگردان  و به نقطه نامعلومی رانده شده بود.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان با بیان اینکه بدلیل قطع ارتباط تلفنی و وزش شدید باد اطلاع دقیقی از محدوده در دست نبوده خاطر نشان کرد: با طرح الگوی جستجو درجهت سرعت باد و جریان آب سریعا یک فروند شناور (ناجی ۱۶) از بندرلنگه و فروند دوم  (ناجی ۱۱) از ابوموسی و نیز دو فروند شناور یگان ندسا و دریابانی به منطقه اعزام شدند.

مکی زاده رانده شدن قایق یاد شده را به خارج از آبهای حاکمیتی یکی از فرضیات عنوان کرد و گفت: به همین منظور  عملیات نجات به دشواری در سطح وسیع تا محدوده مرزی با کشور امارات امتداد یافت.

این مقام مسئول اضافه کرد: با مشارکت همه یگان‌های اعزامی خوشبختانه نفرات در محدوده 12 مایلی جنوب شرقی جزیره سیری در منطقه حدود مرزی کشور امارات قبل از  غروب آفتاب در ساعت 19:15 دقیقه توسط یگان ندسا جزیره سیری پیدا شده و در صحت و ‌سلامت کامل به این جزیره منتقل شدند.

به گفته مکی زاده عواملی نظیر بی توجهی به هشدارهای هواشناسی و دریانوردی در شرایط نامساعد جوی، عدم بهره گیری از سیستم های مخابراتی و ارتباطی و همچنین به همراه نداشتن سوخت کافی مهم‌ترین مخاطراتی است که دریانوردان بویژه دریانوردان شناورهای سبک را تهدید می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز