خبرگزاری کار ایران

تجلیل از هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان تالش به مناسبت آغاز هفته صنایع‌دستی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۴۰۲

از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرستان تالش به مناسبت فرارسیدن هفته صنایع‌دستی، با حضور مقامات استانی و شهرستانی تجلیل شد.

به گزارش ایلنا از تالش، در مراسمی به مناسبت آغاز هفته صنایع‌دستی، از هنرمندان صنایع‌دستی و فعالین حوزه هنرهای سنتی شهرستان تالش، تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم که در یک واحد بوم‌گردی در روستای طولارود بخش مرکزی تالش برگزار شد، از 11 هنرمند فعال در عرصه صنایع‌دستی و به مناسبت میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) از 8 دختر هنرمند صنایع‌دستی تجلیل شد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تالش در جشنواره صنایع‌دستی در واحد بومگردی بنام اِرو در روستای طولارود گفت: در دهه اخیر  در تالش کارهای مهم در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع دستی از جمله بیمه هنرمندان صنایع دستی  ،تولیدات صنایع دستی در انواع رشته  های گلیم بافی، شال بافی، جوراب بافی  ،خراطی روی چوب ،لباس محلی  انجام شده است.

پردل امیری نژاد با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تاثیر منفی آن در زمینه گردشگری و معرفی صنایع دستی شهرستان ها گفت: یکی از دغدغه های هنرمندان صنایع دستی در شهرستان ایجاد بازارچه صنایع دستی برای فروش و بازاریابی است که امیدواریم این خواسته بزودی در ورودی شهرستان تالش ایجاد شود.

او ادامه داد: تالش بیش از دو هزار نفر هنرمند فعال صنایع دستی دارد چون جزو مشاغل خانگی است  همه  فعال بوده و بیش از ۷۰۰نفر نیز از طریق اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی بیمه تامین اجتماعی برای آنان برقرار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز