خبرگزاری کار ایران

هنوز تابستان نیامده ؛

آب‌رسانی سیار در برخی نقاط شهر اصفهان شروع شد /بحرانی شدن مشکل آب در استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۳۵۶

هنوز تابستان شروع نشده شرایط آبی در شهر اصفهان بحرانی است؛ به طوری که در چند روز گذشته توزیع آب به صورت سیار در برخی از مناطق شهری انجام شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مجتبی اورنگی مدیر دفتر بهره برداری وتوسعه خطوط انتقال آب آبفای استان اصفهان در این باره گفت: به دلیل افزایش دما و مصرف، آب شرب  برخی نقاط شهر اصفهان از طریق تانکر های سیار تأمین شد.

به گفته او آبرسانی سیار درساعات اوج مصرف روزهای گذشته برای مناطق دشتستان، کاخ، تالار، مولوی، میدان احمد آباد، میدان لاله، حکیم شفایی، زندان مرکزی و بلوار شفق انجام شده است که با کاهش فشار آب مواجه بودند.آب شرب بخشی از این مناطق به وسیله چهار تانکر، هر کدام به حجم  6 هزار لیتر تامین شده است.  

روز جمعه 21 خرداد سال جاری نیز کاهش فشار آب در زندان مرکزی اصفهان، سبب شد پنج تانکر 12 هزار لیتری و سه تانکر 6 هزار لیتری، به زندان مرکزی اعزام و آب رسانی به این محل نیز به صورت سیار انجام شود و همه این شرایط در حالی است که هنوز با روزهای گرم تابستان فاصله داریم.

 اورنگی با بیان این که هم اکنون در هیچ نقطه از شهر، آبرسانی از طریق تانکر سیار صورت نمی گیرد و آب با فشار عادلانه در شبکه توزیع موجود است، افزود: با وجود این به منظور رفاه حال شهروندان، تانکرهای آبفای استان اصفهان در تمام ساعات شبانه روز آماده اعزام و آبرسانی به مناطق مختلف شهر هستند. به شهروندان توصیه می کنیم برای دسترسی پایدار به آب شرب، مصرف خود را در شبانه روز به میزان 15 لیتر کاهش دهند تا با کمترین تنش بتوان تابستان سخت و گرم امسال را پشت سر گذاشت.

 کاهش پنجاه درصدی بارش ها در یک دهه اخیر

مثل همیشه در بحران بی آبی شهروندان گزینه اول برای مصرف بهینه آب هستند. این درحالی است که طبق آمارها بیشترین حجم آب در بخش کشاورزی مصرف می شود و بخاطر خشکسالی است، چند سالی است که کشاورزی اصفهان حقابه ای برای مصرف دریافت نکرده و تجمع های اعتراضی مکرر این صنف گواه این ادعا است.

حال این پرسش مطرح است که دقیقا این آب کجا مصرف می شود که نه به دست کشاورزان می رسد و نه به اندازه ای است که تامین آب شرب را آسان کند؟

جواب این پرسش از نظر مسئولان خشکسالی و کاهش پنجاه درصدی بارش ها در یک دهه اخیر است. این موضوع را از یاد نبریم که به جد مصرف آب ما از استانداردهای جهانی فراتر است و هر ایرانی حداقل 150 لیتر آب در روز مصرف می کند. آماری که با آموزش های مکرر در اصفهان بهبود پیدا کرده و گفته می شود به کمتر از 145 لیتر رسیده، ولی به گفته مدیر دفتر بهره برداری وتوسعه خطوط انتقال آب آبفای استان اصفهان باید 15 لیتر دیگر در روز از این میزان مصرف کم شود تا با سهمیه بندی آب مواجه نشویم.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز