خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین:

حداکثر سرعت مجاز در معابر قزوین به 50 کیلومتر کاهش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۰۴۶

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: براساس آیین نامه جدید طراحی معابر شهری حداکثر سرعت مجاز در خیابان‌های داخل شهر 50 کیلومتر درنظر گرفته شده و سرعت بالاتر از آن تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، شیما زرآبادی‌پور، در جلسه کمیته فنی شورای ترافیک استان که پیش از ظهر امروز در شهرداری قزوین برگزار شد گفت: براساس بازنگری جدید آیین‌نامه طراحی معابر شهری سرعت مجاز وسایل نقلیه در داخل شهر کاهش یافته است.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین ادامه داد: براساس آیین نامه جدید حداکثر سرعت مجاز در خیابان‌های داخل شهر 50 کیلومتر درنظر گرفته شده و سرعت بالاتر از آن تخلف محسوب می‌شود، پیش از این سرعت مجاز 60 کیلومتر بود.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه  موتورسواران و عابران پیاده 80 درصد تصادفات درون شهری که به فوت و آسیب جسمی منجر می‌شود را به خود اختصاص داده‌اند؛ لازم است سرعت وسایل نقلیه در داخل شهر کاهش پیدا کند تا تصادفات کمتری داشته باشیم.

زرآبادی پور گفت: تعیین حداکثر سرعت مجاز در معابر باتوجه به آیین‌نامه جدید طراحی معابر شهری بوده و کارشناسان این موضوع را در کمیته فنی شورای ترافیک استان بررسی خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز