خبرگزاری کار ایران

توزیع ۱۷۵ هزار کیت‌ تشخیص سریع کرونا در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۹۴۳

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور افزایش سرعت در شناسایی بیماران مبتلا به کرونا تا کنون ۱۷۵ هزار کیت تشخیص سریع (رپید تست) در میان مراکز زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد،  محمدجعفر صادقی روز یکشنبه با اشاره به توزیع ۲ هزار مورد از این کیت ها در هفته گذشته، افزود: اگر تست رپید برای شناسایی افراد مبتلا به کرونا، که دارای علایم هستند، قبل از روز پنجم پس از علامت دار شدن انجام شود دقت بیشتری دارد ولی پس از آن دقت این کیت به شدت کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور سه نوع تست برای تشخیص بیماری کرونا وجود دارد که از آن جمله تست مولکولی یا پی سی آر، تست سرولوژیک و تست رپید آنتی ژن است، ادامه داد: تست مولکولی برای تشخیص قطعی بیماری استفاده می‌شود، تست سرولوژیک برای بررسی سطح آنتی بادی و ابتلای قبلی افراد و تست رپید آنتی ژن، که در مقایسه با پی سی آر، ارزش تشخیصی کمتری دارد، برای تشخیص سریع بیماری مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تست سرولوژیک مشخص می‌کند که آیا فرد قبلا به ویروس کرونا مبتلا شده است یا نه؟ اظهار کرد: تست سرولوژیک برای بررسی وضعیت سطح ابتلای جامعه به عفونت و انجام مطالعه به منظور تعیین الگوی بیماری در کشور و پیش بینی شرایط آینده گسترش بیماری در جامعه استفاده می شود.

صادقی گفت: اگر تست رپید برای شناسایی افراد مبتلا به کرونا، که فاقد علامت هستند، قبل از روز پنجم تا هفتم پس از تماس با بیمار مبتلا به کرونا انجام شود، دقت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه رپید تست زمانی انجام می‌شود که شیوع بیماری زیاد است و امکانات انجام تست پی سی آر پاسخگو نیست، افزود: در صورتی که نتیجه رپید تست در افراد دارای علامت کرونا منفی باشد باید ۲ روز دیگر تکرار شود و اگر باز هم منفی بود، انجام تست پی سی آر ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز