خبرگزاری کار ایران

"جیگی جیگی ننه خانم" روی صحنه تئاتر مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۹۳۵

تئاتر " جیگی جیگی ننه خانم " برای تئاتر‌ دوستان مشهدی به روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، تئاتر " جیگی جیگی ننه خانم " به نویسندگی و کارگردانی " محمد برومند " با حضور رضا کیانیان هنرمند کمپانی سیمرغ در سالن پردیس هنر اردیبهشت مشهد به روی صحنه رفت.

این نمایش بر اساس یک واقعه حقیقی، هویتی و تاریخی مشهد نوشته شده که حکایت مطربی مردمی است.

جیگی جیگی ننه خانم در دهه سی و چهل در مشهد می‌زیست که آواز خوانی، نوازندگی، بازیگری و هنرنمایی او در یاد و ذهن مردم ماندگار و نامیراست و اساتید و هنرمندان بزرگی همچون داوود و رضا کیانیان، محمد مطیع، رضاصابری، امیر قویدل، رضا رضاپور، رضا جوان و... شاهد هنرنمایی او بوده و از جیگی جیگی به نیکی یاد کرده اند که بخشی از خاطره بازی آنها در این نمایش تماشایی است.

برومند بعد از نگارش کتاب مطرب عشق و ساخت فیلم مستند دایره قسمت که به صورت پژوهشی و تحقیقاتی به زندگی و مرگ این هنرمند خراسانی پرداخته، اکنون در این نمایش به زندگی افسانه‌ای او می‌پردازد وبا نگاهی آزاد، پرده از رخ دغدغه‌ها و عشق و آرزو‌های جیگی جیگی بر می‌دارد.

تئاتر جیگی جیگی ننه خانم به کارگردانی محمد برومند در دو سئانس ۱۸ و ۲۰ همه روزه در پردیس هنر اردیبهشت اجرا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز