خبرگزاری کار ایران

کاهش خدمات تأمین اجتماعی به بیمه‌شدگان با پذیرش بیماران کرونایی در زنجان/ اختصاص ۵۰ درصد‌ی ظرفیت بیمارستان امام حسین به بیماران کرونایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۸۶۸

رئیس بیمارستان امام حسین زنجان، با بیان اینکه با اختصاص ۵۵ تخت به بیماران مبتلا به کرونا (سه بخش)، ۵۰ درصد ظرفیت بیمارستان در اختیار بیماران کرونایی قرار داده شده است، گفت: این بیمارستان با پذیرش بیماران الکتیو تعلیق شده و توان خدمت‌رسانی این بیمارستان به بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا ا ززنجان، کبری شاکری، رئیس بیمارستان امام حسین (ع) زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اکنون ۵۰ درصد ظرفیت بیمارستان امام حسین (ع) در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد و در صورت پذیرش بیشتر بیماران کرونایی، این مرکز درمانی با کمبود دستگاه ونتیلاتور مواجه خواهد شد.

 شاکری، در رابطه با راه‌اندازی مرکز ۱۶ ساعته سرپایی کووید - ۱۹ در بیمارستان امام حسین (ع)، اظهار کرد: طبق دستور دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان انجام تست کرونا در بیمارستان‌ امام حسین (ع) زنجان از ساعت ۸ صبح به صورت ۱۶ ساعته انجام می‌شود.

وی با اشاره به راهنمایی بیماران با نصب بنرهای راهنمای محل نمونه‌گیری در محوطه بیمارستان و اطلاع به بیمارانی که تریاژ اورژانس یا به پزشکان عمومی اورژانس و درمانگاه‌های عمومی مراجعه می‌کنند، انجام می‌شود، افزود: در مرکز ۱۶ ساعته سرپایی کووید - ۱۹ بیمارستان امام حسین (ع) زنجان از بیماران مشکوک به کرونا تست PCR گرفته می‌شود.

این مسئول، از بستری بودن ۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش کرونای بیمارستان امام حسین (ع) خبر داد و گفت: روزانه ۴۰ نفر برای انجام تست PCR به مرکز ۱۶ ساعته سرپایی کووید - ۱۹ این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

رئیس بیمارستان امام حسین (ع) با بیان اینکه با اختصاص ۵۵ تخت به بیماران مبتلا به کرونا (سه بخش)، حدود ۵۰ درصد ظرفیت بیمارستان امام حسین (ع) در اختیار بیماران کرونایی قرار داده شده است، گفت: این بیمارستان با پذیرش بیماران الکتیو تعلیق شده و توان خدمت‌رسانی این بیمارستان به بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی کاهش پیدا کرده است.

شاکری، از مجهز بودن بخش‌های اختصاص‌ یافته به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان امام حسین (ع) به اکسیژن سانترال خبر داد و اظهار کرد: ۴۰ کپسول اکسیژن جدید، ۲ عدد ونتیلاتور و ۲ عدد بای‌پپ در این مرکز برای بهبود خدمت‌رسانی و ارتقای ایمنی بیماران خریداری شده است.

وی، با اشاره به خریداری یک دستگاه مخزن اکسیژن مایع با ظرفیت ۲۰ تنی قبل از سال نو، افزود: مرحله نصب و استقرار این دستگاه در هفته‌های آتی انجام خواهد شد؛ گفتنی است در صورت پذیرش بیشتر بیماران کرونایی ممکن است بیمارستان امام حسین (ع) زنجان با کمبود ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) مواجه شود.

شاکری،  در رابطه با ابتلای کادر درمان بیمارستان امام حسین (ع) به بیماری کرونا، یادآورشد: از ابتدای شیوع کرونا تا ۱۴ فروردین‌ماه امسال، ۱۵۵ نفر از کادر درمان این بیمارستان به بیماری کرونا مبتلا شدند که ۱۵۱ نفر کاملاً بهبود پیدا کردند و ۴ نفر نیز در حال سپری کردن دوران نقاهت خود هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز