خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس مطرح کرد:

مقام اول فارس در تولید گیاهان دارویی/تولیدات دانش‌بنیان فارس قابل رقابت با نمونه‌های جهانی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۶۶۹

استاندار فارس با اشاره به اینکه ظرفیت مناسبی نیز در حوزه صنایع غذایی و گیاهان دارویی وجود دارد، گفت: این موضوع می تواند در زمینه‌های مختلف موجب جذب سرمایه‌گذاری شود، برای مثال فارس در زمینه گیاهان دارویی استان مقام اول کشور در منابع طبیعی به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در دیدار با مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت و توسعه صنایع پیشرفته کشور، رضا تقی‌پور، با اشاره به اینکه توسعه صنایع های‌تِک در فارس اساسی است، عنوان کرد: توسعه این حوزه با فکر و اندیشه و خلاقیت سر و کار دارد.

 وی با بیان اینکه نباید از سایر بخش‌های صنعت غافل شد، اظهار کرد: با توجه به وجود دانش دارویی لازم و فعالیت شرکت‌های داروسازی معتبر و همچنین تعدد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه، یکی از خواسته‌های استان فارس توجه به صنعت داروسازی است.

استاندار فارس با بیان اینکه در دامنه وسیعی از صنایع مختلف دارای امکانات هستیم اظهار کرد: گرچه از محدودیت ها نیز مطلعیم. با این وجود با توجه به پتانسیل های موجود آینده خوبی در زمینه‌های یاد شده در استان پیش رو داریم و درصورت سرمایه‌گذاری بازگشت سرمایه به صورتی مطلوب روی خواهد داد.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین با اشاره به اینکه فارس بخشی از تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور را تامین می‌کند، خواستار تقویت این صنعت شد.

 رحیمی افزود: تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان استان استاندارد و قابل رقابت با نمونه‌های مطرح جهانی است.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود با توجه به سابقه خوب استان در زمینه صنایع الکترونیک اقدامات مطلوبی در زمینه‌ لیزر، ماژورهای خودرو و صنایع نظامی و... صورت گیرد، بیان کرد فارس در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان رشدی شایان توجه به ارمغان آورده است.

وی گفت: میزان رشد شرکت‌های فن‌آور و دانش‌بنیانی فارس بیش از ۱۲۰ درصد بوده است و بسیاری از محصولات آنها تجاری‌سازی شده؛ اما از بنیه قوی مالی برخوردار نیستند و نیاز به حمایت دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز