خبرگزاری کار ایران

اشتغالزایی بیش از 80 نفر با فعالیت 24 واحد پرورش شترمرغ در استان همدان

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۵۲۲

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه واحدهای پرورش شترمرغ در استان برای بیش از ۸۰ نفر شغل ایجاد کرده خاطر نشان کرد: استان همدان به لحاظ تعداد واحد پرورش شترمرغ رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا از همدان، علیرضا قره‌گوزلو با بیان اینکه منابع طبیعی برای ساخت این واحدها ۲۰ هکتار اختصاص داده است اظهار داشت: در استان همدان ۲۴ واحد پرورش شترمرغ وجود دارد که در واحدهای صنعتی بیش از ۲ هزار قطعه و در واحد پرواری ۳۱۵ قطعه پرورش داده می‌شود.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: سه شهرک مخصوص پرورش شترمرغ در شهرستان‌های فامنین، کبودرآهنگ و ملایر احداث می شود.

قره‌گوزلو فواید صنعتی پرورش شترمرغ را تولید گوشت، چرم و روغن نام برد و ادامه داد: ظرفیت تولید سالانه واحدهای پرورش شترمرغ استان ۲۵۵ تن گوشت و ۱۲ هزار و ۶۰۰ قطعه جوجه است.

وی پرورش شترمرغ را صنعتی پرسود با اشتغال‌زایی بالا عنوان کرد و گفت: شترمرغ پرنده‌ای با ارزش که گوشتش برای دیابتی‌ها مفید و تخم و چرمش در صنایع دستی کاربردی است.

قره‌گوزلو با اشاره به مزایای پرورش شترمرغ ادامه داد: این حیوان ۴۵ درصد صرفه اقتصادی دارد و از همه اجزای این پرنده همچون گوشت، پوست، پر ، استخوان و تخم آن استفاده می شود.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، پرورش شترمرغ را نسبت به سایر طیور، راحت‌تر عنوان کرد و گفت: برای این کار، سرمایه کمتری نسبت به پرورش مرغ نیاز است و کمتر هم دچار بیماری می‌شود.

وی افزود: شترمرغ تا ۵۰ سال عمر اقتصادی داشته و ارزش غذایی گوشت آن هم با کلسترول پایین‌تر از گوشت گاو و آهن و مس بالا قابل توجه است.

قره‌گوزلو از دیگر مزایای پرورش شترمرغ را مقاومت بالای آن در برابر بیماریها و فقر غذایی ذکر کرد و افزود: تاکنون هیچگونه بیماری مشترک بین انسان و شترمرغ شناخته نشده است.

به گفته وی گوشت شتر مرغ مطابق ذائقه مصرف کنندگان گوشت قرمز و در برابر فساد مقاوم است و از بیماریهای قلبی و عروقی نیز جلوگیری می کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز